خبرگزاری کار ایران

مهمترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته

asdasd
کد خبر : ۵۳۵۹۳۶

درخواست کاخ‌سفید برای لغو همه‌پرسی استقلال کردستان، افزایش سطح هشدار امنیتی در بریتانیا، محکومیت آزمایش موشکی کره‌شمالی توسط سازمان ملل، گفت‌وگوی تلفنی نخست‌وزیران عراق و ترکیه، آزادسازی مناطقی در جنوب‌شرقی فرودگاه دیرالزور، آمادگی چین برای شرکت در فرایند صلح سوریه، اظهارات نماینده آمریکا در سازمان ملل درباره آینده سوریه، استقرار ۵۰۰ نماینده از ایران، ترکیه و روسیه برای تضمین حفظ آتش‌بس در مناطق کاهش تنش و دیدار رئیس‌جمهوری فرانسه و امیر قطر از مهمترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش ایلنا, کاخ سفید با صدور بیانیه‌ای، خواستار لغو همه‌پرسی استقلال اقلیم کردستان عراق شد و آن را باعث انحراف توجه‌ها از نبرد با  گروه تروریستی داعش دانست.

- «ترزا می» نخست‌وزیر بریتانیا شامگاه گذشته  -جمعه- اعلام کرد که سطح هشدار امنیتی در این کشور در پی حادثه تروریستی متروی لندن به بالاترین حد رسیده است.

- شورای امنیت سازمان ملل متحد با صدور یک بیانیه، آزمایش موشکی روز جمعه کره‌شمالی را اقدامی تحریک‌آمیز خوانده و آن را محکوم کرد.

- «بینالی ییلدریم» نخست‌وزیر ترکیه و «حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق در گفت‌وگوی تلفنی با تاکید بر اشتباه بودن تصمیم برگزاری همه‌پرسی استقلال اقلیم کردستان عراق، بر لزوم انصراف مقام‌های اقلیم کردستان از این تصمیم تاکید کردند.

- اعلام حربی سوریه جمعه شب اعلام کرد: ارتش سوریه در ادامه پیشروی خود به مواضع تروریست‌های داعش توانست، مناطقی از جنوب شرق فرودگاه نظامی دیر الزور را آزاد کند.

- چین ضمن اعلام آمادگی برای مشارکت مؤثر در پیشبرد مذاکرات صلح سوریه در چارچوب گفت‌و‌گوهای آستانه تاکید کرد: راه حل سیاسی، تنها راه حل واقعی بحران سوریه است.

- «نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد روز جمعه مدعی شد: برای سوریه پس از داعش برنامه داریم و می‌توانم بگویم که ایران در آینده زمامدار آن نخواهد بود.

- وزارت امورخارجه ترکیه اعلام کرد: بر اساس توافق مذاکرات «آستانه ۶» در مناطق امن و در داخل محدوده منطقه کاهش تنش در ادلب با هدف نظارت و کنترل، ۵۰۰ ناظر از سه کشور ایران، روسیه و ترکیه مستقر می‌شوند.

- «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهوری فرانسه روز جمعه پس از دیدار با «تمیم بن حمد بن خلیفه آل ثانی» امیر قطر، خواستار پایان فوری تحریم‌های این کشور از جانب شماری از کشورهای عربی حوزه خلیج فارس شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز