خبرگزاری کار ایران

اجرای عملیات مرمت ساختمان تاریخی پست در رشت

asdasd
کد خبر : ۵۳۵۹۲۸

سرپرست معاونت میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان از اجرای عملیات مرمت و رنگ آمیزی ساختمان تاریخی پست در رشت خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، ولی جهانی با اشاره به موقعیت و جایگاه ساختمان تاریخی پست در رشت،بنای مذکور را به‌عنوان یکی از جاذبه های گردشگری تاریخی رشت برشمرد که مساحت کلی آن 1930 مترمربع است.

سرپرست معاونت میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان با بیان اینکه عملیات ساخت این بنای چهار طبقه بنا از سال 1307 آغاز و پس از مدت دو سال در سال 1309 به پایان رسیده،سقف بنا را از جنس چوبی و حلب پوش و مصالح آن را بلوک سیمانی با ملات ماسه سیمان خواند و افزود: این بنا از نظر معماری از افتخارات تاریخی میدان شهرداری رشت محسوب می شود.

جهانی ،اجرای عملیات مرمت و رنگ آمیزی ساختمان تاریخی اداره پست رشت را اقدامی ارزشمند از سوی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان خواند و گفت:برای اجرای این پروژه  600میلیون ریال هزینه شد.

سرپرست معاونت میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان از اجرای دیگر پروژه‌های مرمتی در سطح استان خبر داد و خاطرنشان کرد: اتصال گردشگری و میراث فرهنگی مقوله‌ای انکار ناپذیر است که با صیانت از ابنیه تاریخی و میراث فرهنگی به رشد و شکوفایی می‌رسد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز