خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی روز خانواده و تکریم بازنشستگان را تبریک گفت+متن پیام

asdasd
کد خبر : ۵۳۵۵۲۰

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با صدور پیامی فرا رسیدن ٢٥ ذی الحجه، روز خانواده و تکریم بازنشستگان را تبریک گفت.

به گزارش ایلنا، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با صدور پیامی فرارسیدن ٢٥ ذی الحجه، روز خانواده و تکریم بازنشستگان را تبریک گفت.

 متن پیام صادر شده از سوی دکتر سیدتقی نوربخش بدین شرح است:

جایگاه معنوی خانواده به عنوان تأثیرگذارترین نهاد تربیتی در پرورش سرمایه‌های انسانی از اهمیت بسزایی برخوردار است، به نحوی که در آموزه های دین مبین اسلام سلامت اجتماعی و صلابت هر جامعه‌ای مرهون وجود خانواده‌های سالم و با تقواست.

در این میان آنچه که بیش از همه در توصیه های قرآنی و سخنان گهربار ائمه معصومین سفارش مؤکد به آن شده جایگاه نهاد خانواده و رعایت تکریم و حفظ حرمت سالمندان و خردمندان بعنوان بزرگان خانواده و اجتماع است چرا که سالخوردگی نشانه و نمادی ارزشمند از تجربه و دانایی بوده و سالمندان از منزلت اجتماعی ویژه ای در جامعه اسلامی برخوردارند.

در واقع سالمندان، پاسدار ارزش ها و حافظ سنت های اصیل فرهنگ و میراث اجتماعی بشمار می روند. از سویی انسانها به نهاد خانواده و بویژه بهره مندی از تجربیات و راهبری پیران خردمند نیازی مبرم دارند. در بیان رسول مکرم اسلام (صلی الله علیه و آله) نیز اهمیت تکریم سالمندان مورد تاکید قرار گرفته است آنجا که می فرمایند: ((به پیران و بزرگان خود احترام کنید و بر کوچکتران خود رحمت و عنایت داشته باشید)) از اینرو همگام با فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی و در راستای ارج نهادن به مقام والای سالمندان و بازنشستگان، فرارسیدن ٢٥ ذی الحجه که به عنوان روز خانواده و تکریم بازنشستگان نامگذاری شده است که مصادف با شاًن نزول سوره هل اتی (انسان) می باشد را گرامی می داریم و در این مناسبت ارزشمند قدردان تلاش و مجاهدت های عزیزان بازنشسته، همسران بازمانده و از کارافتادگانی هستیم که با صرف همه توان خود آبادانی و سازندگی میهن اسلامی را برای این مرز و بوم به ارمغان آوردند.

بی تردید یکی از مهمترین ابعاد زندگی سالمندی و برخورداری از دوران سالمندی سالم توجه جدی به ورزش در میان سالمندان و بازنشستگان عزیز است. ورزش و فعالیتهای جسمانی اثرات و دستاوردهای چشمگیری در ارتقای سطح سلامت جسمی و روحی، افزایش روحیه نشاط و شادابی و امید به زندگی این عزیزان دارد. بحمدا... سازمان تامین اجتماعی با نگاهی ویژه به این مقوله و با بهره گیری از تمامی ظرفیتها و امکانات موجود به این عرصه ورود کرده و در سالیان اخیر گام های موثری را در این زمینه برداشته است. برگزاری المپیادهای ورزشی ویژه بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی و همچنین مراسم پیاده روی روز تکریم خانواده و بازنشستگان از جمله آنهاست. از اینرو سازمان تامین اجتماعی مفتخر است که هر ساله با برگزاری اینگونه مراسم ها سهمی هر چند کوچک در ترویج فرهنگ احترام و پاسداشت مقام شامخ سالمندان و بازنشستگان عزیز را داشته باشد.

اینجانب بار دیگر ضمن تبریک صمیمانه به مناسبت فرارسیدن ٢٥ ذی‌الحجه که متبرک به شان نزول سوره هل اتی (انسان) بوده و بعنوان روز خانواده و تکریم بازنشستگان نامگذاری شده است، سعادتمندی، سرافرازی و سلامتی تمامی شما عزیزان را از درگاه خداوند متعال مسئلت نموده و امیدوارم جامعه امروز و فردای ما همواره از برکات وجودی و تجربیات ارزنده شما گرانمایگان بهره مند باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز