خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با ایلنا:

ناتوانی در مبارزه با سفیدبالک‌ها/ می‌گویند درختان توت را قطع کنید!

asdasd
کد خبر : ۵۳۵۴۷۵

سفید بالک‌ها چندین سال است که در شهر تهران وجود دارند و روز به روز تعدادشان افزایش می‌یابد. در گذشته طبیعت خود با این حشرات مبارزه می‌کرد و در فصل زمستان منجمد شده، رشد نکرده و در نتیجه زیاد نمی‌شدند اما مدتی است این اتفاق به طور طبیعی در تهران رخ نمی‌دهد.

حجت نظری (عضو کمیسیون اجتماعی – فرهنگی شورای پنجم شهر تهران) با اشاره به معضل سفیدبالک‌ها در تهران به خبرنگار ایلنا گفت: سفید بالک‌ها چندین سال است که در شهر تهران وجود دارند و روز به روز تعدادشان افزایش می‌یابد. در گذشته طبیعت خود با این حشرات مبارزه می‌کرد و در فصل زمستان منجمد شده، رشد نکرده و در نتیجه زیاد نمی‌شدند اما مدتی است این اتفاق به طور طبیعی در تهران رخ نمی‌دهد.

این عضو شورای شهر با تاکید بر اینکه مبارزه با سفیدبالک‌ها مغفول مانده است، ادامه داد: با مبارزه انسانی و سم‌پاشی می‌توان بخشی از این معضل را حل کرد البته نصب کارت‌های زرد نیز تا حدودی می‌تواند موثر باشد. البته این کارت‌ها باید به طور مستمر تعویض شوند اما متاسفانه شاهد هستیم زود به زود تعویض نمی‌شوند، درنتیجه نمی‌توانند به درستی عمل کنند. در این زمینه افرادی به من مراجعه کردند و برنامه‌هایی برای نابودی این حشرات پیشنهاد دادند که می‌توان آنها را به شهرداری ارائه داد.

نظری با تاکید بر اینکه تعداد کارت‌های زرد باید افزایش یابد، افزود: اخیراً تعداد سفیدبالک‌ها زیاد شده و بیشتر در اطراف درختان توت و زیتون اسکان دارند. حتی من پیشنهادهایی شنیدم ازجمله اینکه محل اسکانشان درختان توت است باید همه این درختان قطع شوند!

عضو کمیسیون اجتماعی- فرهنگی با اشاره به پیشنهاد قطع درختان ادامه داد: چنین پیشنهاداتی نشان می‌دهد هیچ طرح فکر شده و مطالعه‌شده‌ای وجود ندارد که بتواند به مبارزه جدی با این حشرات ختم شود. البته این حشرات به لحاظ عفونی ناقل بیماری نیستند اما از نظر روانی شهروندان را آزار می‌دهند. وقتی دهان خود را باز می‌کنیم و یکسری حشره وارد دهان آدم می‌شود که به لحاظ روانی آزاردهنده است.

 قابل ذکر است محمدعلی مختاری (مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهرداری تهران) که برای ارائه گزارشی با موضوع سفید بالک ها به شورای شهر آمده بود، در این‌باره گفته است، راه‌حل نابودی سفیدبالک‌ها سموم گیاهی است که شبها انجام می‌شود و مأموران شهرداری از یک بامداد تا پنج صبح این سم پاشی را انجام می‌دهند.

نظری در واکنش به گزارش مدیرعامل سازمان بوستان‌ها در جلسه قبلی شورای شهر گفت: این اولین باری بود که ما به عنوان عضو شورای شهر شنیدیم که سم‌پاشی به این شکل فشرده در حال انجام است و تاکنون هیچ‌گونه گزارشی از سم‌پاشی ندیده بودیم. اما به نظر می‌رسد اگر هم سم‌پاشی صورت گرفته کارایی لازم را ندارد و نتوانسته از ازدیاد این حشرات جلوگیری کند چراکه شاهد افزایش آنها هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز