خبرگزاری کار ایران

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی:

از تشکیل دولت مستقل کُرد حمایت می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۵۳۵۰۲۶

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از برگزاری همه‌پرسی استقلال اقلیم کردستان عراق و تشکیل یک دولت مستقل کُرد اعلام حمایت کرد.

به گزارش ایلنا، در حالی‌که کشورهای غربی نگرانند جدایی اقلیم کردستان عراق تنش میان بغداد و اربیل را تشدید و در مسیر مبارزه با گروه تروریستی داعش سنگ‌اندازی کند، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی طی اظهاراتی کم‌سابقه از تشکیل دولت مستقل کُرد اعلام حمایت کرده است.

پایگاه خبری «واللا» رژیم صهیونیستی گزارش داد، نتانیاهو عصر سه‌شنبه طی اظهاراتی گفت: «از تلاش‌هایی که کردها برای دستیابی به استقلال‌شان صورت می‌دهند، حمایت می‌کنیم.»

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت: «اسرائیل از سازمان پ‌ک‌ک‌ حمایت نمی‌کند و آن را سازمانی تروریستی می‌داند در حالی‌که ترکیه از سازمان "تروریستی" حماس حمایت می‌کند.»

وی مدعی شد: «در حالی‌که اسرائیل تروریسم را در هر جایی رد می‌کند ولی از تلاش‌های مشروع شهروندان کُرد برای ایجاد دولتی مستقل حمایت می‌کند.»

پارلمان عراق، پیش از ظهر دیروز در قطعنامه‌ای با همه‌پرسی استقلال اقلیم کردستان مخالفت کرد و به عدم برگزاری آن رأی داد. گزارش‌ها حاکی است که نمایندگان کرد پیش از رای‌گیری صحن پارلمان را ترک کردند. آنها سپس در بیانیه‌ای مخالفت خود را با این مصوبه پارلمان عراق بیان کرده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز