خبرگزاری کار ایران

فرماندار رودبار مطرح کرد:

بهره‌گیری از جوانان در امور مساجد و پیش‌بینی برنامه‌های فرهنگی و مذهبی

asdasd
کد خبر : ۵۳۴۱۰۷

فرماندار رودبار گفت: در امور مساجد و پیش‌بینی برنامه های فرهنگی و مذهبی از جوانان مؤمن و علاقمند که سرشار از نشاط معنوی هستند، بیشتر باید بهره گرفته شود.

به گزارش ایلنا از رودبار، اسماعیل میرغضنفری در نشست ستاد ساماندهی شئون فرهنگی که با حضور مدیر کل تبلیغات اسلامی، امام جمعه این شهرستان و اعضاء ستاد برگزار شد، گفت: از آنجائیکه فرهنگ ایرانی در فرهنگ اسلام ریشه دارد و با روح و جان آنها آمیخته است، همه ما بویژه نهادهای فرهنگی و روحانیت به هر میزان که به فرهنگ ناب اسلامی اعتقاد داریم باید در عمل برای اعتلای آن اهتمام لازم را داشته باشیم.

اسماعیل میرغضنفری با اشاره به مساجد بعنوان مهم ترین پایگاه اسلام و فرهنگ اسلامی و نقش آن در استمرار دین مبین اسلام یادآور شد: در امور مساجد و پیش بینی برنامه های فرهنگی و مذهبی از جوانان مؤمن و علاقمند که سرشار از نشاط معنوی هستند، بیشتر باید بهره گرفته شود.

وی با اشاره به نفوذ کلام روحانیون در بین مردم و جوانان اظهار داشت: امیدواریم با تدابیر لازم و پیش بینی برنامه های تأثیرگذار و فاخر این عزیزان حضور بیشتر جوانان و نوجوانان بعنوان سرمایه های اجتماعی و آتیه سازان کشور را در مساجد شاهد باشیم.

فرماندار ایام سوگواری محرم را یادآور شد و گفت: هیات‌ها، دستجات و تکایا به گونه ای ساماندهی شوند که جایگاه مساجد بعنوان محور وحدت و همدلی مؤمنان و مسلمانان عزادار اباعبدالله الحسین(ع)، خدشه نبیند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی هم در سخنانی تنها راه حفظ جوانان و نوجوانان را از خطرات و تهدیدها ارجاع به منبعی سرشار از نشاط، معنویت، پاکی، انسانیت و عدالت دانست.

حجت الاسلام والمسلمین یاری همچنین به جایگاه والای ولایت فقیه در کشور پرداخت و گفت: با وجود ولی فقیه که استراتژی نظام را مشخص می کند تمام دشمنیها و خطراتی که در دنیای اسلام با هدف آسیب زدن به ایران اسلامی ایجاد کرده اند، نقش بر آب شده است.

وی همچنین از تشکیل شورای فرهنگی روستایی در 12 شهرستان گیلان خبر داد و افزود: این شورا با هماهنگی نماینده ولی فقیه و استاندار از روحانیون، هیات امنا، پایگاههای مقاومت بسیج، شورا، دهیاری و بانوان تشکیل می شود و با تفاهم و همدلی مناسبت‌های مذهبی روستاها را با کیفیت و کمیت بالا برگزار می کند.

امام جمعه شهرستان رودبار هم با اشاره به اقدام مناسب در راه اندازی شورای فرهنگی روستایی برای ساماندهی و برگزاری برنامه های فرهنگی مذهبی در روستاها اظهار داشت: شوراهای فرهنگی روستاهای همجوار هم با هم افزایی و همکاری می‌توانند برنامه های مناسب و درخوری را پیش بینی و اجرا نمایند.

حجت الاسلام والمسلمین داوودی خاطر نشان کرد: برگزاری برنامه های مذهبی با محوریت عاشورا مهم ترین گام برای مقابله با تهاجم فرهنگی است که دشمنان با تمام توان و قدرت بنیان خانواده‌ها و سرمایه‌های اصلی انقلاب جوانان را هدف قرار داده اند.

در این نشست همچنین احکام چند نفر از مسئولان شورای فرهنگی روستایی رودبار به آنان داده شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز