خبرگزاری کار ایران

با معرفی نفرات و تیم‌های برتر؛

جشنواره بین المللی بازی‌های بومی محلی شهرستان مریوان پایان یافت

asdasd
کد خبر : ۵۳۳۲۵۹

ششمین جشنواره بین المللی بازی‌های بومی محلی شامگاه چهارشنبه ۱۵ شهریورماه با معرفی نفرات و تیم های برتر در شهرستان مریوان پایان یافت.

به گزارش ایلنا، در این جشنواره کشورهای گرجستان و یک تیم از حلبچه کردستان عراق و تیم های داخلی از استان‌های کرمانشاه، آذربایجان غربی، لرستان، خوزستان، همدان و سه شهرستان سنندج، مریوان و سقز از استان کردستان در بخش‌های مختلف به مصاف هم رفتند و همچنین‌بازی‌های مختص به فرهنگ و دیار خود را برای علاقمندان به نمایش گذاشتند.

این جشنواره بین المللی در رشته‌های کشتی سنتی (زوران)، هه لپرکی، چوب کشی، غاز قلنگ، دال پلان، طناب کشی و بازی های بومی محلی برگزار شد.

براساس این گزارش، رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی محلی، مدیرکل ورزش روستایی وزارت ورزش و جوانان، مدیرکل ورزش و جوانان کردستان و فرماندار شهرستان مریوان نیز از نزدیک نظاره گر ششمین جشنواره بین المللی بودند.

در پایان رقابت های کشتی سنتی(زوران) در وزن منهای 80 کیلوگرم، محمد رضا خزایی از همدان اول شد، گودرز رستمی از کرمانشاه در جایگاه دوم قرار گرفت، حسن بیراوند از لرستان و میعاد دستوم از مریوان مشترکا عنوان سوم را کسب کردند.

در وزن بالای 90 کیلوگرم، فواد طاهر نژادیان از مریوان عنوان نخست را از آن خود کرد، عارف بارانی از لرستان به مقام دوم دست یافت، لقمان خانی از سنندج و محمد رضا پرناز از کرمانشاه مشترکا جایگاه سوم را تصاحب کردند.

در بخش غاز قلنگ(لی لی)، فرید مولودی از مریوان بر سکوی نخست ایستاد، امید جلالی از همدان و نوید نظری از خوزستان به ترتیب دوم و سوم شدند.

در رقابت های چوب کشی در منهای 80 کیلوگرم، رمضان عسگر از همدان، سجاد صالحی از لرستان و غلیرضا عادل از مریوان در جایگاه اول تا سوم قرار گرفتند و در همین بخش وزن 90 تا 110 کیلوگرم، فرزاد حیدری نژاد عنوان نخست را به دست آورد، علی ابرار از همدان مقام دوم را از آن خود کرد و حمید فارسی از خوزستان نیز بر سکوی سوم تکیه زد.

در آیتم دال پلان، حمید محمدی از لرستان عنوان اول را به خود اختصاص داد، محمد رضا مولایی راد از خوزستان و اله مراد برنا از کرمانشاه به ترتیب دوم و سوم شدند.

در نتیجه تیمی، استان لرستان بر سکوی نخست این رقابت ها ایستاد، مریوان صاحب عنوان دوم شد و همدان نیز در جایگاه سوم را به دست آورد.

ششمین جشنواره بین المللی ورزش‌های بومی محلی به همت فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی محلی، اداره کل ورزش و جوانان استان، فرمانداری مریوان و اداره ورزش و جوانان شهرستان، هیأت ورزش روستایی و بازی های بومی محلی کردستان و شهرستان و همچنین با همکاری استانداری، شهرداری و شورای اسلامی مریوان برگزار شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز