خبرگزاری کار ایران

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران خبرداد:

فعالیت17 کلینیک تخصصی دیابت در استان مازندران

asdasd
کد خبر : ۵۳۳۱۷۰

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران از فعالیت17 کلینیک تخصصی دیابت در استان خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری ، رضا مردانشاهی در نشست تخصصی  سیاست گذاران سلامت در حوزه دیابت اظهار داشت: ثابت نگه داشتن دیابت  و چاقی و همچنین کنترل آن از اهداف مهم دانشگاه علوم پزشکی مازندران به شمار می آید.

وی با بیان اینکه 17 کلینیک تخصصی دیابت در استان فعال است ،افزود:برآنیم این تعداد کلینیک را ارتقاء دهیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت:از 24 بیمارستان دولتی استان 21 بیمارستان قابلیت راه اندازی کلیینک تخصصی را دارد.

وی شمار کارشناسان تغدیه در کلینیک ها را 8 نفر اعلام کرد و افزود: در هر بیمارستانی به ازای هر 50 تخت نیازمند یک کارشناس تغذیه در حوزه دیابت است.

مردانشاهی گفت:آموزش پزشک خانواده در جهت پیشگیری و کنترل قند خون و دیابت از اهداف مهم در حوزه درمان است.

 وی، در سال گذشته 6 هزار 554بیمار دیابتی شناسایی شده است، گفت: سه برنامه کوتاه مدت، دراز مدت و بلند مدت در حوزه سلامت تدوین شده است.

مردانشاهی با اشاره به اینکه در مازندران تنها 8بیمارستان مشاوره تغذیه وجود دارد خواستار راه اندازی مرکز جامع دیابت در کلینیک شهروند شد.

وی گفت: براساس مطالعات بار مراجعات زنان نسبت به مردان در کلینک های تخصصی دیابت بیشتر است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران از فعالیت انجمن دیابت در مازندران خبر داد و افزود: ارتقای کیفیت استانداردسازی ،فعال کردن مشاوران تغذیه از ضروریات مهم در این حوزه است.

وی در ادامه از فعال سازی کلینیک تخصصی دیابت در بیمارستان تامین اجتماعی استان خبر داد و گفت: کلینیک تخصصی دیابت در بیمارستان های شهدای زیرآب و کلاردشت راه اندازی شد و بیمارستان های امام علی و 17 شهریور آمل نیز در نوبت راه اندازی کلینیک قرار گرفتند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز