خبرگزاری کار ایران

با رویکرد صیانت از محیط زیست

گازهای مشعل فازهای ۲ و ۳ پارس جنوبی جمع‎آوری و بازیابی می‎شود

asdasd
کد خبر : ۵۳۳۱۵۹

قرارداد پروژه بازیافت و مصرف گاز مشعل پالایشگاه دوم پارس جنوبی (فازهای ٢ و ٣)، با رویکرد صیانت از محیط زیست بین شرکت ملی نفت ایران و کنسرسیومی متشکل از شرکت SOFREGAZ فرانسه و شرکت صنعت سازه ثمین امضا شد.

به گزارش ایلنا و به نقل از شانا، قرارداد پروژه بازیافت و مصرف گاز مشعل پالایشگاه دوم پارس جنوبی بین مجری طرح توسعه پایدار پارس جنوبی به نمایندگی از شرکت ملی نفت ایران، مدیرعامل شرکت SOFREGAZ فرانسه و  مدیرعامل شرکت صنعت سازه ثمین امضا شد.

راهبرد بازیافت و مصرف گاز فلر (FGRU) به عنوان موثرترین فناوری و روشی پیشرفته در دنیا برای جمع‎آوری گازهای مشعل پالایشگاه‎ها و تاسیسات مشابه صنعتی کاربرد دارد. شرکت ملی نفت ایران به همین منظور، پس از اندازه‎گیری و شناخت وضع موجود و بر اساس اهداف تعریف شده مبنی بر رفع آلایندگی‎ها و بازیافت و مصرف گازهای مشعل، برای انتخاب پیمانکار برای اجرایی کردن این راهبرد، مناقصه‎ای با حضور شرکت‎های داخلی و خارجی فعال در پروژه‎های بازیافت گاز مشعل برگزار کرد که سرانجام کنسرسیومی متشکل از شرکت فرانسوی SOFREGAZ فرانسه و شرکت ایرانی صنعت سازه ثمین با قیمت تقریبی ۴۲ میلیون یورو برنده و برای اجرای این پروژه انتخاب شدند.

از اهم دستاوردهای این قرارداد می‎توان به جلوگیری از هدررفت ثروت ملی با بازیافت روزانه حدود نیم میلیون متر مکعب گاز مشعل، جلوگیری از انتشار مقادیر زیادی گاز دی‎اکسیدکربن، قابلیت تعمیم و استفاده از تجارب و فناوری این پروژه در دیگر فازهای پارس جنوبی، قابلیت جمع‎آوری و تزریق گاز مشعل به مخازن نفت و گاز برای افزایش برداشت و حفاظت از محیط زیست و بهبود نسبی کیفیت هوا به منظور پیشگیری و تامین شرایط سلامت مردم و کارکنان شاغل در منطقه اشاره کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز