خبرگزاری کار ایران

دیدار سفیر ایران با وزیر امور خارجه جدید گینه

asdasd
کد خبر : ۵۳۳۱۱۴

سفیر جمهوری اسلامی ایران با وزیر امور خارجه جدید گینه، دیدار و رایزنی کرد.

به گزارش ایلنا، در این ملاقات سیدحمیدرضا وحید کیانی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در این کشور آفریقایی، ضمن بیان تبریک انتصاب ممدی توره به سمت وزیر امور خارجه گینه، به سفر سال گذشته وزیر امور خارجه کشورمان به این کشور در راس یک هیات اقتصادی و سیاسی و امضا یادداشت تفاهم‌های سیاسی و اقتصادی متعدد فی‌مابین بخش‌های خصوصی و دولتی ایران و گینه اشاره کرد و بر آمادگی بخش‌های مختلف خصوصی ایران جهت همکاری‌های اقتصادی و انتقال خدمات فنی و مهندسی به گینه تاکید کرد. 

وی در ادامه آمادگی جمهوری اسلامی ایران را جهت اجرایی شدن پروژه بوکسیت آلومینوم تهران- کوناکری اعلام کرد  و سفر وزیر معدن گینه به تهران و رییس سازمان «ایمیدرو» به کوناکری را در این زمینه بسیار راهگشا دانست.

در این دیدار وزیر امور خارجه گینه، نیز آمادگی خود را جهت سفر به تهران اعلام کرد.

ممدی توره با اشاره به اهمیت منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای ایران، آمادگی کشورش جهت ورود شرکت‌های ایرانی به بخش زیرساخت و اجرای پروژه‌های مهم و زیرساختی در گینه را اعلام کرد.

وزیر امور خارجه گینه از روند رو به جلوی اجرای پروژه بوکسیت آلومینیوم نیز ابراز خرسندی کرد.

وی در این دیدار در بخشی دیگر از صحبت‌های خود با اشاره به توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران در عرصه پزشکی، خواستاری اجرایی شدن همکاری‌های بخش‌های مختلف دو کشور در این زمینه شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز