خبرگزاری کار ایران

فرمانده هوانیروز ارتش:

آمادگی کامل برای امدادرسانی و انتقال هوایی آسیب‌دیدگان داریم

asdasd
کد خبر : ۵۳۳۰۹۴

فرمانده هوانیروز ارتش از آمادگی کامل این یگان برای امدادرسانی و انتقال هوایی آسیب‌دیدگان هرگونه حادثه‌ای به مراکز درمانی و بیمارستانی در ۱۷ استان کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا،‌ امیر سرتیپ دوم خلبان یوسف قربانی در حاشیه برگزاری آیین دومین یادواره شهدای امداد و انتقال هوایی و تجلیل از پیشکسوتان بهداشت، امداد و درمان هوانیروز که در ستاد فرماندهی برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: پیش از این هوانیروز در ۱۵ استان کشور خدمات امدادی و انتقال هوایی داشت که اخیرا دو استان دیگر را به این مجموعه اضافه کرده‌ایم.

وی با اشاره به آمادگی هوانیروز در اجرای انواع ماموریت‌های پیشرو اظهار داشت: از دولت محترم می‌خواهیم تا با افزایش بودجه و اعتبارات، بستر مناسب را جهت افزایش پایگاه‌های اورژانسی در سراسر کشور فراهم کند.

فرمانده هوانیروز ارتش در پاسخ به این سوال که هوانیروز در بخش امداد هوایی چه تسهیلاتی را در اختیار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار داده است، تصریح کرد: یکی از بحث های مهم طرح تحول سلامت، اورژانس هوایی است که با بکارگیری بالگرد امکان‌پذیر است و هوانیروز در این راستا پیش‌قدم بوده و همکاری هوانیروز با اورژانس کشور از سال ۱۳۸۲ آغاز شده و تاکنون نیز ادامه داشته است.

قربانی ادامه داد: در این راستا و در اجرای دامنه همکاری‌های مشترک با وزارت بهداشت و استفاده از ناوگان بالگردی هوانیروز در کمک رسانی، امداد و انتقال هوایی در حوادث غیرمترقبه، کنترل بحران و کاهش آلام و صدمات وارده به مردم در زمان بحران، فعالیت‌های مطلوبی صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: از ابتدای سال جاری تا روز یکم شهریور ماه جاری، خلبانان هوانیروز برای خدمات‌رسانی به آسیب‌دیدگان انواع حوادث در ۱۷ استان کشور ۵۰۰ ساعت پروازی معادل ۷۰۰ سورتی پرواز انجام داده‌اند.

فرمانده هوانیروز ارتش تاکید کرد: این یگان واکنش سریع و تخصصی با دارا بودن انواع بالگرد و از آن مهم تر و ارزشمندتر خلبانان شجاع، با تجربه و ایثارگر و کارکنان فنی زحمتکش، این توانمندی را دارد تا در شرایط مختلف جغرافیایی کشور و در ماموریت های ابلاغی در تمامی شرایط های عادی، اضطراری عمومی و اضطراری پیچیده حضوری فعال در همه عرصه های یادشده داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز