خبرگزاری کار ایران

سفیر و نماینده ایران در آژانس:

آژانس بار دیگر پایبندی ایران به برجام را تائید کرد/فشارهای آمریکا بی‌اثر بوده است

asdasd
کد خبر : ۵۳۰۷۴۸

سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی تاکید کرد: لفاظی ها و فضاسازی رسانه ای مقامات آمریکایی و سفر نماینده آمریکا به وین تاکنون تاثیری بر فعالیت ها و اقدامات راستی آزمایی آژانس و نحوه گزارش دهی آن نگذاشته است.

به گزارش ایلنا، رضا نجفی درباره گزارش جدید آژانس گفت: گزارش جدید آژانس که هشتمین گزارش از روز اجرای برجام و هفتمین گزارش فصلی به شورای حکام در مورد راستی آزمایی اجرای برجام به شمار می رود، بار دیگر تایید می کند که فعالیت های هسته ای ایران اعم از غنی سازی با سانتریفیوژهای نسل اول در سایت نطنز، تحقیق و توسعه سانتریفیوژهای پیشرفته و نسل جدید، تولید آب سنگین، مدرن سازی راکتور آب سنگین اراک (که البته با طرف های دیگر پیگیری می شود)، راکتور تحقیقاتی تهران، برنامه تولید رادیوایزوتوپ پایدار در فردو و سایر بخش ها بر اساس برنامه درازمدت اعلام شده ایران و در چارچوب برجام جلو می رود.

وی یادآور شد: آژانس به کار حرفه ای و بیطرفانه خود براساس استانداردهای پادمانی به راستی آزمایی اجرای برجام ادامه داده و تاکنون نظارت بر اجرای پروتکل الحاقی را همانند بقیه صد و بیست و چند کشوری که آن را اجرا می کنند، دنبال می کند.

سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی با بیان اینکه متن گزارش شبیه گزارش های قبلی است، اظهار داشت: تغییرات آن شامل تحولات فنی از جمله تولید آب سنگین و انتقال مقادیری آب سنگین به خارج (در حالی که با خریداران در حال مذاکره هستیم)، افزایش ذخیره ۳ و ۶۷ درصدی، جایگزینی برخی سانتریفیوژها و مواردی شبیه آن است.

نجفی اضافه کرد: لفاظی ها و فضاسازی رسانه ای مقامات آمریکایی و سفر نماینده آمریکا به وین تاکنون تاثیری بر فعالیت ها و اقدامات راستی آزمایی آژانس و نحوه گزارش دهی آن نگذاشته و انتظار ایران و همه کشورهای عضو آژانس این است که دبیرخانه آژانس به کار حرفه ای و بیطرفانه خود ادامه دهد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز