خبرگزاری کار ایران

استرلینگ چگونه از بازیکن کلیدی گواردیولا به بازیکن مازاد تبدیل شد؟

asdasd
کد خبر : ۵۳۰۶۷۱

مهاجم انگلیسی منچسترسیتی جایگاه خوب خودش در این تیم را از دست داده است.

به گزارش ایلنا، رحیم استرلینگ تصور می‌کرد که پپ گواردیولا پشت اوست. تابستان گذشته، زمانی که کاربران شبکه‌های اجتماعی عملکرد او در بازی انگلیس برابر روسیه در یورو 2016 را زیر سوال بردند، پپ وارد عمل شد. او پیامکی برای حمایت از استرلینگ به او فرستاد و نوشت: «تا زمانی که برای من کار می‌کنی، برایت مبارزه می‌کنم. سرت را بالا نگه دار، نگران نباش، من می‌دانم که بازیکن خوبی هستی و بخش مهمی از برنامه‌های من به شمار می‌روی». اما دیگر اینگونه نیست.

هرچند که گل او در دقیقه 97 بازی با بورنموث باعث پیروزی سیتی شد، این بازیکن به‌عنوان مازاد شناخته شده است. این بال تیم ملی انگلیس که آماده بازی‌های مقدماتی جام جهانی برابر مالت و اسلواکی می‌شود، شنیده که به او گفته‌اند می‌تواند از سیتی برود.

البته او را مجبور به ترک باشگاه نکرده‌اند اما همین که راه خروج را نشانش داده‌اند دست کمی از آن کار ندارد. استرلینگ در پیش‌فصل بیشتر به مرکز میدان آمد و پستش به یک بازیکن شماره 10 نزدیک‌تر شد. او سه گل در چهار دیدار پیش‌فصل زد و به نظر می‌رسید بازیکن مهمی در فصل پیش رو باشد اما اکنون انتخاب سختی دارد.

او آزاد است که در سیتی بماند و در تیمی برای جایگاهش بجنگد که داوید سیلوا، لروی سانه و کوین دبروین را هم دارد. گواردیولا در پست‌های تهاجمی بازیکنان باکیفیت پرشماری در اختیار دارد و می‌تواند از بین آنها یکی را انتخاب کند. اگر او بتواند آرسنال را مجاب کند که الکسیس سانچس را به این تیم بفروشند، دستش کاملا پر خواهد بود.

در این صورت، استرلینگ که دستمزد بالایی در سیتی می‌گیرد، ناگهان حس خواهد کرد که از تیم دور افتاده. او البته فعلا محروم است، چرا که در بازی با بورنموث دو کارت زرد گرفت و اخراج شد اما آینده بلندمدت او هم نامشخص است و می‌ترسد که گواردیولا دیگر به فکر استفاده از او نباشد.

استرلینگ بازیکن خوبی است و این گواردیولا بود که در سال 2015 و زمانی که هنوز به سیتی نیامده بود، به مقامات سیتی گفت که او را از لیورپول بخرند. او یک سال پیش از پپ به سیتی آمد و در زمانی که گواردیولا مربی بایرن بود، در سیتی جا افتاد.

گواردیولا در ماه‌های پیش از حضورش در منچسترسیتی مرتبا با استرلینگ در تماس بود اما اکنون این بازیکن تبدیل به فردی شده که سیتی حاضر است او را به آرسنال بدهد تا سانچس را بگیرد. ارائه پول نقد به همراه استرلینگ برای خرید سانچس برای سیتی کاملا معقول به نظر می‌رسد. آنها بی‌صبرانه منتظر سانچس هستند و مطمئن‌اند که می‌توانند در آخرین ساعات پنجره نقل و انتقالات او را بخرند. سانچس در جریان شکست چهار بر صفر آرسنال برابر لیورپول تنبل، بی‌حرکت و بی‌علاقه نشان می‌داد و به نظر می‌رسید می‌خواهد از آرسنال برود.

اما استرلینگ شش سال جوان‌تر از سانچس است و فرصت بسیاری برای درخشش دارد. انتقال او به آرسنال می‌تواند شروع مجدد خوبی برای او باشد. آرسن ونگر، مربی آرسنال که به فکر کار با استرلینگ است، بازیکنانی می‌خواهد که کاملا متعهد به تیم باشند. او با داشتن استرلینگ به این خواسته‌اش خواهد رسید، به‌ویژه که او پذیرفته دوران حضورش در سیتی آنطور که می‌خواست پیش نرفت.

پیوستن به آرسنال مایه شرمساری نیست. او فرصت حضور در لیگ قهرمانان این فصل را از دست می‌دهد اما فرصت حضور در ترکیب اصلی را خواهد داشت. چنین انتقالی برای استرلینگ هم وسوسه‌انگیز است. این بازیکن کودکی‌اش را در لندن گذرانده و از حضور در شهرش استقبال می‌کند. البته چنین انتقالی باعث به وجود آمدن ناآرامی در اردوی تیم ملی انگلیس هم می‌شود. گرت ساوت‌گیت، مربی تیم ملی انگلیس می‌خواهد که پیش از سفر تیم در روز پنج‌شنبه، آینده بازیکنان مشخص شده باشد.

اکنون همه چیز به ونگر بستگی دارد که بخواهد این معاوضه انجام شود یا نه. اگر این کار صورت بگیرد، دست کم آینده استرلینگ مشخص خواهد شد.

منبع: سان/نیل اشتون

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز