خبرگزاری کار ایران

خانه امید بازنشستگان زاهدان بزودی کلنگ زنی خواهد شد

asdasd
کد خبر : ۵۳۰۶۴۵

مدیر کل اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: براساس مصوبات نشست شورای معاونین وزارتخانه، خانه امید بازنشستگان زاهدان به زودی کلنگ زنی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا مهرداد جهاندیده پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص حمایت از تشکلها و کانون های کارگری اظهار داشت: 237 مورد تشکل کارگری و کارفرمایی و 12 هزار بازنشسته در زاهدان وجود دارد.

وی افزود : در راستای حمایت از جامعه کارگری اقدامات مختلفی در زمینه های فرهنگی و ورزشی صورت گرفته که تدوین برنامه های فرهنگی و اعزام تشکل های کارگری به مسابقات قهرمانی و استفاده از مکانوهای تفریحی سراسر کشور از جمله این اقدامات است.

وی افزود:در تلاشیم تا استراحتگاه زمستانی کارگران جنوب شرق کشور را در چابهار احداث کنیم و به دنبال مجوز آن هستیم‌.

مدیر کل اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: به دنبال سالن‌های چند منظوره برای استفاده کارگران در چند شهر استان هستیم .

جهاندیده خاطر نشان کرد: سه استخر با بهترین تجهیزات روز با پیشرفت فیزیکی 50 درصدی برای کارگران پیش بینی شده است‌.

وی در ادامه‌گفت: از 16 مورد از تعاونی‌ها با رویکرد صادرات تقدیر خواهد شد و میزان صادرات نفتی تعاونی های مرزنشین در صادرات سال 95 حدود 51 میلیون دلار و میزان صادرات غیرنفتی 32 میلیون دلار بوده است.

وی از وجود 2هزار و 372  تعاونی فعال و 232 هزار و 417 نفر اشتغالزایی در استان خبر داد و افزود:260 هزار نفر جمعیت کارگری و مشمولین قانون کار هستند که 192 هزار نفر از آن ها را بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی تشکیل می دهند .

جهاندیده عنوان کرد : در راستای صیانت از اشتغال موجود در حال هم افزایی و جلوگیری از ریزش هزار و750 شغل پایدار در استان هستیم 

.مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان افزود: مشوق‌های حمایتی ویژه‌ای در برنامه برای تقویت تعاونی‌ها در نظر گرفته شده است که، بسیار راهگشا خواهد بود.

جهاندیده گفت: در حوزه اشتغال، این اداره کل آمادگی کامل را برای حمایت از کسب و کارهای خرد، کارآفرینانه و مشاغل خانگی در قالب طرح های پشتیبان دارد.

وی در زمینه تعداد تشکل‌های کارگری نیز گفت: هم اکنون تعداد 237 تشکل و کانون کارگری و کارفرمایی در استان درحال فعالیت است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز