خبرگزاری کار ایران

معاون‌پژوهشی دانشگاه آزاد:

واحدهای دانشگاه آزاد از پایان‌نامه‌های کاربدری حمایت کنند

asdasd
کد خبر : ۵۳۰۵۸۶

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد با اشاره به ضرورت پژوهش در برنامه‌ریزی‌های آموزشی از معاونان آموزشی واحدهای دانشگاه آزاد خواست از پایان‌نامه‌های کاربردی حمایت کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مرتضی موسی‌خانی (معاون پژوهشی دانشگاه آزاد) در همایش معاونان آموزشی گفت: ‌باوجود جوانان باهوش و بااستعدادی که می‌توانند در علوم مختلف سرآمد باشند، کشور ما باید در بین کشورهای دنیا در حوزه آموزش و پژوهش بدرخشند. باید از این ظرفیت و منبع استفاده بهینه انجام شود چراکه عامل هرم سنی جمعیت جوان یکی از عوامل موفقیت است که از آن بهره‌مند هستیم.

او ادامه داد: وجود استراتژی رقابت‌پذیری در بین دانشگاه‌های ایران لاز است. در حال حاضر در بین دانشگاه‌ها رقابت زیادی به وجود آمده و مشاهده می‌کنیم دانشگاه‌هایی که توانسته‌اند در این عرصه رقابت کنند، از سهم بازار مناسبی برخوردارند. در این زمینه ابزارها و شرایط رقابت پذیری برای دانشگاه مهیاست و همه این ابزار در دست مسئولان آموزشی واحدها قرار دارد.

موسی‌خانی افزود: بودجه‌های پژوهشی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی باید در پژوهش‌های کاربردی که یکی از مسائل جامعه را حل می‌کند، هزینه شود. در این راه استادان دانشگاه‌ها می‌توانند نقش بسیار موثری داشته باشند. آنها باید از دانشجو خروجی و نتیجه بخواهند و دانشجویان را به کار تحقیقات و پژوهشی تشویق کنند. به دنبال ایجاد محصولات جدید و افزایش مرزهای دانش باشند. در این صورت پژوهش دانشگاه برای جامعه اثربخش خواهد شد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد با تاکید بر لزوم پایان‌نامه‌های کاربردی و تحقیقاتی در دانشگاه، از مسئولان آموزشی واحدها خواست از پایان‌نامه‌های کاربردی حمایت کنند.

او افزود: برگزاری دوره‌های پسادکتری که در آن استادان باتجربه در کنار یکدیگر فارغ از کار، فقط کارهای تحقیقاتی انجام می‌دهند باید در واحدهای دانشگاهی مورد توجه جدی قرار گیرد. باید بتوانیم از دانش استادان برجسته استفاده کنیم.

 موسی خانی با بیان اینکه خوشبختانه در دولت یازدهم و دوازدهم تعامل و ارتباط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارتخانه‌ها با دانشگاه آزاد اسلامی گسترش یافته است، گفت: این فرصت‌های طلایی برای توجه و همکاری با دانشگاه فراهم شده و ما باید با مغتنم شمردن این فرصت، از آن استفاده کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز