خبرگزاری کار ایران

روز یک شنبه برگزار می‌شود

آیین تجلیل از مدال آوران هشت دوره بازی‌های پارالمپیک

asdasd
کد خبر : ۵۳۰۵۶۴

آیین تجلیل از مدال آوران هشت دروه بازی های پارالمپیک از سال ۱۹۸۸ سئول تا ۲۰۱۶ ریو با حضور ۱۴۵ نفر از مدال آوران این بازی ها روز یکشنبه ۱۲ شهریور ماه در سالن مرکز همایش های آستان قدس رضوی برگزار می شود.

به گزارش ایلنا، در این مراسم مسئولان وزارت ورزش و جوانان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، جمعی از مسئولان کشوری از جمله آستان قدس رضوی، مسئولان کمیته ملی پارالمپیک و فدراسیون های جانبازان و معلولان و نابینایان و کم بینایان حضور خواهند داشت. این مراسم از ساعت ۱۶:۳۰ تا ۱۸:۳۰ روز یکشبنه برگزار خواهد شد.

دبیرکل کمیته ملی پارالمپیک در خصوص برگزاری این مراسم گفت: نخستین حضور نمایندگان کشورمان در بازی های پارالمپیک در سال ۱۹۸۸ اتفاق افتاد و تا ۲۰۱۶ ریو که هشت دوره می گذرد ۱۳۶ مدال طلا، نقره و برنز توسط ۱۴۵ ورزشکار به دست آمده است که تعدادی از این ورزشکاران دوران بازنشستگی خود را طی می کنند و برخی هنوز فعال هستند.

وی افزود: چند سال پیش نیز طی مراسمی از ورزشکارانی که بازنشسته شده و فعال بودند، تجلیل شده است و به نظر می رسید که اگر این اتفاق بار دیگر روی دهد و ورزشکاران در همایش یک روزه ای دور هم جمع شوند مناسبت خوبی خواهد بود.

مسعود اشرفی دلیل اصلی این گردهمایی را یادآوری افتخارآفرینی مدال آوران پیشکسوت بازی های پارالمپیک دانست و اظهار داشت: ورزشکاران پارالمپیک به ویژه کسانی که بازنشسته شده اند باید این تصویر ذهنی را داشته باشند که کمیته ملی پارالمپیک، افتخارآفرینی و عملکرد خوب و تلاش آنها در مدت ورزش قهرمانی را به یاد خواهد داشت که این امر می تواند تاثیر روانی خیلی خوبی بر روی آنها داشته باشد.

وی ادامه داد:  از طرف دیگر ورزشکاران فعال ما هم در کنار پیشکسوتان قرار خواهند گرفت و این جمع می تواند بار فرهنگی خوبی به همراه داشته باشد.

دبیرکل کمیته ملی پارالمپیک درباره دلیل انتخاب مشهد برای برگزاری این همایش گفت: در برگزاری این گردهمایی دو هدف را دنبال کردیم، یکی بزرگداشت یاد و خاطره عزیزانی است که با مدال طلای خود باعث افتخارات زیادی برای کشور شدند. از طرف دیگر این مراسم می تواند وجهه فرهنگی نیز در برداشته باشد

وی همچینین از تقدیر و تجلیل از پیشکسوتان و مسئولان پیشین فدراسیون جانبازان و معلولان خبر داد و اظهار داشت: در کنار این رویداد، اعضای هیات رئیسه کمیته ملی پارالمپیک و فدراسیون های جانبازان و معلولان و نابینایان و کم بینایان حضور خواهند داشت. همچنین تعدادی از پیشکسوتان رشته های ورزشی این مجموعه از جمله مهندس برجیان و سرخیل، دو رئیس سابق فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولان، در این مراسم حضور دارند و از آنها تقدیر و قدردانی خواهد شد.

اشرفی خاطرنشان کرد: سعی کردیم برای ورزشکاران بازنشسته لوح تقدیری تهیه کنیم که توسط رئیس کمیته ملی پارالمپیک امضا و به آنها اهدا خواهد شد. همچنین این تقدیرنامه برای مهندس برجیان و سرخیل هم تدارک دیده شده است که یادبودی از این عزیزان است که در دوره مسئولیت خود موثر واقع شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز