خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل مجتمع تجاری و تفریحی پارس سنترمطرح کرد؛

گام بلند مجتمع پارس در جهت ایجاد اشتغال/لزوم ورود سرمایه گذاران در جهت توسعه گردشگری

asdasd
کد خبر : ۵۳۰۴۸۹

مدیر عامل مجتمع تجاری و تفریحی پارس سنتر، گفت:احداث مجتمع تجاری، تفریحی و توریستی گامی بلند در جهت ایجاد اشتغال است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری،مهدی کارگر درنشست با خبرنگاران با تاکید بر اینکه این مجتمع با هدف ایجاد اشتغال وتوسعه گردشگری بنا نهاده شد، اظهار داشت: با ساخت این مجتمع تفریحی و تجاری بیش از 1500 نفر بصورت مستقیم مشغول به کار می شوند.

وی با اعلام اینکه برای ساخت و تکمیل این پروژه 40 میلیارد تومان هزینه برآورد شده است ،افزود: به دلیل واقع شدن این مجتمع در ورودی شهر ساری به عنوان قلب تپنده شهر، هرگونه امکانات تفریحی ، توریستی و تجاری برای گردشگران و مسافران تعبیه شده است.

مدیر عامل مجتمع تفریحی ، توریستی و گردشگری پارس ،برای رفع ترافیک ،احداث پارکینگ را راهکار مهمی برای تسهیل این امردر شهردانست و گفت: برای کاهش ترافیک شهری،پارکینگی با ظرفیت 700  دستگاه خودرو در محوطه  این مجتمع پیش بینی شده است که فشار ترافیک در ورودی شهر را کاهش می دهد.

وی افزود:  این مجتمع تجاری با بیش از 500 واحد تجاری در قالب صنف های مختلف، مجتمعی با کاربری فرامنطقه‌ ای است که به دلیل حضور برندها، واحدهای متعدد تجاری و تنوع محصولات و خدمات، بهترین انتخاب برای آنانی خواهد بودکه می‌خواهند برترین‌ها را تجربه کنند.

کارگر ،اورژانس، کافی شاپ، سوئیت های آسمان، سالن شهر بازی، انواع صنف غذایی و پارک کودک، شهر بازی، سالن آمفی تئاتر ، پردیس سینمایی را از امکانات این مجتمع برشمرد و گفت: مسجدی با دو طبقه با زیربنای 500 متر مربع نیز در این مکان احداث می شود.

وی  با اشاره به اینکه ساخت چنین مجتمع هایی یکی زیر ساخت های مهم توسعه گردشگری محسوب می شود که می تواند در پویایی اقتصاد در کنار دیگر مجتمع ها نقش موثری در توسعه شهری داشته باشد، افزود:اکنون احداث  مجتمع های خدماتی و تجاری به منظور ساماندهی خدمات دهی مسافران به خوبی مورد توجه قرار گرفته است  که می توان از این قابلیت برای اهدافی چون توسعه و توازن بهره گیری کرد.

کارگر از احداث پردیس سینمایی و آمفی تئاتر با ظرفیت یکهزار و 500 نفر خبرداد و گفت: برای خدمات بهینه به مسافران وگردشگران اتاق هایی با یک  و دو تخت در این مرکز تعبیه شده است .

مدیر عامل پروژه پارس با بیان اینکه از ورود سرمایه گذار در بخش های مختلف این مجتمع استقبال می کنیم ، افزود:با ورود سرمایه گذار در این حوزه می توان خدمات بیشتردر اختیار مسافران قرار داد.

وی توجه به مبلمان شهری در ابتدای ورودی هر شهری را مهم دانست و گفت: چنانچه ورودی هر شهر با مبلمان زیبا طراحی شود موجب جذب گردشگر و توریستم  و همچنین عاملی برای شناخت ویژگی های اجتماعی ، فرهنگی، اقتصادی، قومی، تاریخی و حتی خلق و خوی شهروندان آن شهرمی شود.

کارگر با مهم بر شمردن بخش کشاورزی به عنوان قطب اول توسعه استان از راه اندازی  عرضه محصولات کشاورزی و صنایع دستی استان بصورت بسته بندی شده و مکانیزه در این مجتمع خبر داد.

وی با تاکید بر اینکه ما می توانیم شهری آباد داشته باشیم ،گفت: برآنیم تا از نیروهای  انسانی بومی متخصص بویژه در حوزه گردشگری در جهت ایجاد اشتغال در این مجتمع بهره گیری کنیم که ضمن جذب گردشگر اوقات خوبی را برای مسافران در این مکان فراهم کنند.

کارگر با بیان اینکه برای ساخت این مجتمع بدون تسهیلات بانکی با آورده شخصی در جهت رونق و توسعه شهری آغاز به کار کردم خواستار تعامل بیشتر مسئولان در بروکراسی های اداری و معرفی این مجتمع به سرمایه گذاران شد.

وی با بیان اینکه ساخت این پروژه گردشگری ، تجاری و تفریحی از بیست و دوم بهمن ماه 95 آغاز شده است، گفت: با آغاز عملیات اجرایی پیش بینی می شود این طرح تا سه سال دیگر به اتمام برسد.

کارگر تحقق توسعه و رونق اقتصادی مرکز استان را از جمله اهداف دیگر این مجتمع برشمرد وگفت: موقعیت جغرافیایی این طرح به دلیل نزدیک بودن با روستاهای اطراف ساری با تکمیل این پروژه ساکنین این روستاها می توانند مایحتاج خود را از این مجتمع تهیه کنند.

وی  با بیان اینکه برای این مجموعه 40 هزار متر زیر ساخت در نظر گرفته شد ،ادامه داد: برای ساخت این مجتمع از معماری های بومی نیز استفاده می شود .

مدیر عامل مجتمع پارس سنتر گفت: استفاده از طرفیت های سرمایه گذاران خارجی در ادامه روند ساخت این پروژه فرهنگی، تجاری و گردشگری نقطه عطفی برای شهر ساری تلقی می شود.

کارگر با اشاره به اینکه صنعت گردشکری و توریسم امروزه یکی از مهمترین راهکارهای ایجاد ارزش افزوده و بهره وری بیشتر در جامعه محسوب می شود، افزود: نقش این مجتمع ها و نحوه خدمات رسانی آنها صرفا به رهگذران جاده ها منحصر نمی شود بلکه افراد بومی نیز می توانند از آن بهره گیری کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز