خبرگزاری کار ایران

امیر اسماعیلی در حرم مطهر امام خمینی(ره):

امنیت یک و نیم میلیون فروند هواگرد را در سال ۹۵ تامین کردیم/ تجهیزات‌مان سه برابر شده است

asdasd
کد خبر : ۵۳۰۴۱۶

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) گفت: امنیت ۶۰ میلیون مسافر و ۵۰۰ هواپیمای ترانزیت در آسمان ایران فراهم شده است.

به گزارش ایلنا، امیر فرزاد اسماعیلی ضمن حضور در مرقد حضرت امام(ره) طی سخنانی گفت: در سال ۹۵ با تلاش کارکنان قرارگاه پدافند هوایی توانستیم امنیت حدود یک و نیم میلیون فروند هواگرد داخلی و خارجی را که از آسمان کشورمان عبور کردند را تامین کنیم. 

وی ادامه داد: از آنجایی که به فرموده رهبر انقلاب قرارگاه پدافند هوایی در خط مقدم است، چشم دشمنان همواره به این قرارگاه بوده و هیچ‌گاه تهدید از سر ما برداشته نمی‌شود.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی با بیان اینکه ما باید به دنبال مهدویت و ولایت باشیم و از این ناحیه رشد کنیم و بدانیم ولایت و شهادت لنگرگاه کشور ماست، اظهار داشت: در طی ۹ سال تشکیل قرارگاه پدافند هوایی، تجهیزات ما سه برابر شده و نیروی انسانی ما هم ۱۰ درصد افزایش پیدا کرده است و ما مدیون کسانی هستیم که در سراسر کشور مشغول خدمت هستند. 

اسماعیلی اضافه کرد: هواگردهایی که از آسمان کشور عبور می‌کنند شامل هواپیماهای مسافربری داخلی و خارجی و ترانزیت عبوری از آسمان ایران، همچنین جنگنده‌ها و پهبادهای نیروهای مسلح و بالگردهای نظامی و غیرنظامی هستند و ما باید اطلاعات تمام این هواگردها را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه بر اساس اعلام سازمان بین‌المللی هوانوردی آسمان ایران امن‌ترین آسمان منطقه است، تصریح کرد: ما توانسته‌ایم امنیت پرواز ۵۰۰ فروند هواپیمای ترانزیت و بیش از ۶۰ میلیون مسافر را که با ما مجوز در فضای کشور پرواز کرده‌اند را تامین کنیم. این اقدامات در فضای تحریم و تهدید و بحران‌های منطقه بوجود آمده و امروز هواپیماهای کاذب فرامنطقه‌ای اجازه عبور از آسمان ایران را ندارند.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی افزود: این همه اخطارهایی که به هواپیماهای فرامنطقه‌ای داده می‌شود، باعث می‌شود امنیت مسافران داخلی و خارجی که از آسمان ایران عبور می‌کنند، تامین شود. همچنین ما شاهد بوده‌ایم که در رزمایش‌های مختلف موشک‌های دوربرد شلیک شده اما هیچ پروازی به تاخیر نیفتاده است.

اسماعیلی با بیان اینکه دشمن دارای تجهیزات بسیار زیادی است، خاطرنشان کرد: هر دشمنی اگر شروع‌کننده تخاصم باشد ختم آن به دست او نیست و ما آماده و هوشیار فقط منتظر فرمان فرمانده کل قوا هستیم. من از تمام کارکنان پدافند هوایی در بیش از  سه هزار و ۷۰۰ نقطه از سراسر کشور مستقر هستند، می‌گویم که ما در کنار رهبر انقلاب اجازه نفس‌ کشیدن به دشمن را نمی‌دهیم و در صورت تخاصم سینه او را شکافته و خاک کشور ما مدفن آنها خواهد شد.

وی در پایان ابراز داشت: پیام ما برای کشورهای دوست و ملت خودمان پیام صلح و دوستی و امنیت و آرامش و آسایش است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز