خبرگزاری کار ایران

کره - ایران به روایت آمار/ طلسم 12 ساله؛ رکورد 79 ماهه و شهریور فوق العاده

asdasd
کد خبر : ۵۳۰۳۸۳

کره جنوبی و ایران بازهم رو در روی هم قرار می گیرند؛ بازهم با کلی آمار و طلسم.

به گزارش ایلنا، تیم های ملی فوتبال کره جنوبی و ایران فردا در چارچوب هفته نهم مرحله مقدماتی رقابت های جام جهانی 2018 روسیه در ورزشگاه جام جهانی سئول از ساعت 16:30 دقیقه به وقت تهران رو در روی هم قرار می گیرند.

این دو تیم در طول تاریخ همواره باهم رقابت تنگاتنگی داشته اند. 29 رویارویی در رقابت های مختلف که حاصل آن 13 پیروزی برای ایران، 7 تساوی و 9 برد برای کره جنوبی بوده است. هر دو تیم در این 29 دیدار 32 گل به ثمر رسانده اند. 9 مسابقه تاکنون در کره به انجام رسیده که حالا پنجشنبه این عدد دو رقمی می شود.

کره در سال های اخیر کاملا اسیر تیم ملی بوده است. آنها از وقتی کی روش هدایت تیم ملی را قبول کرده نه به ایران گل زده اند و نه ایران را شکست داده اند. آخرین برد چشم بادامی ها مقابل ملی پوشان به جام ملت های آسیا در سال 2011 در دوحه برمی گردد که با یک گل به برتری رسیدند. 79 ماه از آن روز می گذرد و حالا 79 ماه است که کره از گل زدن به ایران عاجز مانده است.

اما یک آمار بدتر برای کره ای ها. این تیم آخرین بار در تاریخ 20 مهر 1384 موفق شد در خانه خودش ایران را شکست دهد. آنها در یک بازی دوستانه با حساب 2-0 موفق به ثبت آن نتیجه شدند. از آن تاریخ به بعد 4 بازی در خاک کره برگزار شد که حاصل آن دو تساوی و دو برد برای ایران بود.

این دو تیم در شهریور ماه هم 5 بار رو در روی هم قرار گرفتند که حاصل آن 3 برد برای ایران، یک تساوی و یک پیروزی برای شیاطین سرخ بوده است. اولین تقابل شهریور ماه را در سال 1350 کره 2-0 برد و آخرین تقابل درسال 89 با برتری 1-0 ایران خاتمه پیدا کرد که هر دو دوستانه بود.

حال باید دید در بازی روز پنجشنبه چه نتیجه ای رقم می خورد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز