خبرگزاری کار ایران

پانزده دقیقه حیاتی برای کی‌روش؛

کره‌جنوبی لقمه‌ی گوچی است نه سردار

asdasd
کد خبر : ۵۳۰۳۶۵

ایران برای موفقیت مقابل کره‌جنوبی باید دقایق ابتدایی بازی را کنترل کند.

به گزارش ایلنا، دیدار ایران - کره‌جنوبی همیشه حساسیت خاصی برای دو تیم و هوادارانشان دارد و از دوران قدیم این بازی جزو مهم‌ترین بازی‌های آسیا بوده است ولی این‌بار به خاطر شرایط ایران و قطعی بودن صعودش اوضاع کمی فرق می‌کند.

اصولاً زمانی که یک تیم روی کاغذ نیازی به امتیاز بازی نداشته باشد بازیکنانش تمام توان و انرژی خود را برای موفقیت و نتیجه‌گیری در آن به کار نخواهند گرفت و در چنین شرایطی سرمربی باید به کمک حربه‌های روانی مسائل انگیزشی را در تیم خود تقویت کند و کی‌روش نشان داده در این کار موفق است و در چند وقت اخیر هم با ایجاد جنگ روانی توانسته بار تیم ما را سنگین‌ کرده و حریف را به دام بیاندازد.

سیستم بازی تیم ملی طبق همان فوتبال مورد علاقه کی‌روش، فشردگی و چند لایگی در خط دفاع و پرس شدید در یک سوم خودی و سرعت دادن به انتقال توپ از دفاع به حمله است تا روی فرصت‌های احتمالی ایجاد شده در ضد حمله و ضربات ایستگاهی به گل برسد.

نکته حائز اهمیت برای تیم ملی در این دیدار کنترل 10-15 دقیقه ابتدایی مسابقه است تا بازیکنان بتوانند با شرایط بازی و استادیوم و جو روی سکو‌ها خو بگیرند و اگر از این بازه زمانی جان سالم به در ببریم می‌توانیم کنترل بازی را در دست گرفته و به فکر پیاده کردن برنامه‌های خودمان باشیم.

نقطه قوت کره‌جنوبی کیفیت بالای بازیکنان خطرناک این تیم در خطوط جلویی است که بازیکنان با کیفیتی در آن در اختیار دارد که اکثرا در تیم‌های مطرح اروپایی به میدان می‌روند. اگر کی‌روش و بازیکنان بتوانند با یک استراتژی مناسب زهر خط حمله این تیم را دفع کنند یک بخش مهم از بازی را به سود خود بر می‌گردانند.

قدرت خط دفاعی تیم ملی که به دلیل آمار خوب به ثبت رسیده در بازی‌های گذشته زبانزد است به دلیل جلوگیری موفق از موقعیت‌سازی روی دروازه است و به این شکل نیست که حریف موقعیت ایجاد کند و عملکرد خوب خط دفاع و گلر ما مانع از باز شدن دروازه شود. اگر در این مورد مقابل کره‌جنوبی هم بدون اشتباه عمل کنیم موفق خواهیم شد.

در خط میانی ما یک سورپرایز ویژه به نام سامان قدوس داریم که هایلایت‌های دیده شده از بازی او نشان می‌دهد نه یک مهاجم کلاسیک و نه یک هافبک کلاسیک است و بیشتر به عنوان یک بازیکن بین خط می‌توان روی او حساب کرد. اگر تطبیق پذیری او با اتمسفر تیم ملی به سرعت انجام شود می‌تواند غافلگیری این دیدار باشد.

در خط حمله هم با وجود غیبت سردار آزمون فکر می‌کنم اگر او هم در این دیدار حاضر بود به دلیل سبک بازی خود مناسب قرار گرفتن جلوی کره‌جنوبی نبود و با توجه به شیوه بازی رضا قوچان نژاد و سابقه بازی‌های خوب و گلزنی مقابل این تیم از نظر روانی هم برای این دیدار مناسب‌تر است و می‌توان گفت این بازی، بازی گوچی است نه بازی سردار.

 

یادداشت از: سعید الهویی، مربی تیم  ذوب‌آهن

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز