خبرگزاری کار ایران

نوبخت در پاسخ به مطالبات بازنشستگان:

پرداخت بیشتر برای همطرازی بازنشستگان واقعا در توان دولت نیست

asdasd
کد خبر : ۵۳۰۳۳۱

محمدباقر نوبخت گفت: اگر بودجه همطرازی با نیازها مطابقت ندارد، باید گفت پرداخت بیشتر در توان دولت نیست.

به گزارش ایلنا، محمدباقر نوبخت (سخنگوی دولت) در اولین نشست خبری خود در دولت جدید که روز گذشته (7 شهریور) برگزار شد، در ارتباط با همسان‌سازی حقوق بازنشستگان توضیح داد: دو صندوق بازنشستگی کشوری و لشکری، به دلیل اتفاقاتی که در گذشته افتاده، قادر به پرداخت حقوق از محل کسورات نیستند. دولت در شرایطی فعلی به شاغلان و بازنشستگان هم‌زمان حقوق می‌دهد. با این تفاوت که پاداش بازنشستگی را هم دولت باید بدهد. امسال 3400 میلیارد و پارسال 2700 میلیارد تومان پاداش بازنشستگی داده‌ایم.

نوبخت در ادامه گفت: دولت بیش از 40 هزار میلیارد تومان دراین‌باره پرداخت می‌کند، امسال حدود 3500 میلیارد تومان علاوه بر 10 درصد اضافه حقوق شاغلان و بازنشستگان برای هم‌طرازی حقوق عزیزان پرداخت کردیم. ولی اگر این بودجه با نیازها مطابقت ندارد، پرداخت بیشتر واقعاً در توان دولت نیست.

وی با اشاره به اینکه امسال 23 هزار و 900 میلیارد تومان پول اصل و سود اوراق مشارکت را پرداخت خواهیم کرد، گفت: ما نمی‌توانیم بازنشستگان را فراموش کنیم ولی امکان ما بیشتر از این نیست. ما نه‌تنها به نیروهای مسلح بیش از 100 درصد حقوق را تخصیص دادیم، به صندوق‌های بازنشستگی هم 110 درصد بودجه تخصیص دادیم. هفته گذشته باز هم 346 میلیارد تومان بیشتر از بودجه دادیم. اگر ندهیم، مسئول حقوق می‌گوید من 23 روز بیشتر حقوق نمی‌دهم. ما باید در شرایطی که 8 درصد رشد و افزایش اشتغال داشته باشیم، این حقوق‌ها را هم بدهیم. باید همه‌چیز تنظیم شود. صندوق بازنشستگی کشوری می‌گوید اگر به من 110 درصد بودجه تخصیص بدهید بازهم 1300 میلیارد تومان کم دارم. توصیه می‌کنیم بروید کارخانه‌هایتان را فعال کنید.

این اظهارات درحالیست که بازنشستگان براساس تکالیف برنامه ششم توسعه همسان‌سازی و همطرازی مستمری‌ها را یک مطالبه جدی می‌دانند و در پیگیری این مطالبه بارها تجمعات اعتراضی ساماندهی کرده‌اند. بازنشستگان معتقدند نباید بار کمبود بودجه بر دوش مستمری‌بگیران بیافتد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز