خبرگزاری کار ایران

تاثیر اندک درخشش طلای جهانی در بازار آتی سکه

asdasd
کد خبر : ۵۳۰۲۲۶

رشد قیمت جهانی طلا به بالاترین سطح خود در ۱۰ ماهه گذشته با عبور از سد مقاومتی ۱۳۰۰ دلار عامل افزایش و جنب و جوش در معاملات روز سه شنبه در بازار آتی سکه بود.

یحیی حیدریان، معامله گر قراردادهای آتی سکه کارگزاری مبین سرمایه در جهان اقتصاد نوشت: در پی اعلام خبر آزمایش جدید موشکی کره شمالی توسط منابه خبری کشور زاپن شاهد برگشت موج ریسک گریزی و افزایش تقاضای محافظه کارانه برای دارایی های ایمن از جمله طلا در بازارهای مالی جهان بودیم تا بدین ترتیب تشدید تنش های ژئوپلتیک وبرگشت نگرانی به شبه جزیره کره باردیگر در  سطر خبرهای جهانی قرار بگیرد  در اوایل ماه میلادی جاری نیز آقای دونالد ترامپ نسبت به تهدیدات کره شمالی مواضع تندی را ابراز کرده بود.

واکنش اندک و کند بازار آتی سکه نسبت به رشد قیمت اونس طلای جهانی از نکات جالب معاملات روز سه شنبه در بازار آتی سکه بود  تداوم دستکاری قیمت سکه نقدی با تغییر میزان حباب مثبت از سوی سفته بازان بزرگ در بازار طلای تهران از شتاب  افزایش قیمت ها در بازار آتی سکه کاسته است به طوریکه میزان حباب مثبت سکه نقدی (بالا بودن قیمت بازار از ارزش  ذاتی ) به حدود ۳۲ هزار تومان کاهش یافته است.

 از سویی دیگر فشار نزولی ناشی از راه انداری سررسید جدید در هفته های آینده ونبود محرک های قوی در بازار ارز  با تقویت تسلط بازار سازان رسمی بازار  بر کنترل دامنه نوسانات  موجب تعدیل انتظارات صعودی فعالان بازار آتی سکه شده است.

قیمت دلار در بازار  ارز روزهای آرامی را در حال سپری کردن می باشد هفته گذشته بانک مرکزی همزمان با اعلام کاهش نرخ سود بانکی ، قیمت دلار در بازار ارز را نیز به صورت هدایت شده بالای ۳۸۵۰ تومان رساند موضوعی که در نبود محرک قوی و افت ارزش جهانی دلار از شدت انتظارات صعودی دلار در ماه شهریور ماه کاست در شرایطی که دولت برای تشدید رونق اقتصادی در مسیر اصلاحات اقتصادی در دوران پسابرجام گام برداشته است کاهش نرخ سود بانکی ویکسان سازی نرخ ارز از مهم ترین فاکتورهای کلان در این زمینه هستند انتظار می رود به تدیج شاهد اثرات کاهش نرخ سود بانکی بر بازارهای موازی همچون ارز وسکه باشیم.

تداوم جو غالب انتظارات نزولی در کوتاه مدت با موقتی دانستن رشد قیمت اونس طلای جهانی و قرار گرفتن سفته بازان بزرگ سکه نقدی در موقعیت فروش از هیجانات خرید در بازار آتی سکه کاسته است تابدین ترتیب معامله گران بازار آتی سکه برای  ورود به انجام معاملات هم چنان دست به عصا ومحتاط باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز