خبرگزاری کار ایران

ژان‌ کلود یونکر:

ترکیه در حال برداشتن گام‌های بزرگ در راه دور شدن از اروپاست

asdasd
کد خبر : ۵۲۹۹۷۵

رئیس‌ کمیسیون اروپا اعلام کرد: ترکیه در حال برداشتن گام‌های بزرگی است که این کشور را از اروپا دور می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «ژان کلود یونکر» رئیس‌ کمیسیون اروپا امروز –سه‌شنبه- تصریح کرد: ترکیه در حال برداشتن گام‌های بزرگی است که این کشور را از اروپا دور می‌کند.

وی افزود: «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه می‌خواهد با اقداماتی که انجام می‌دهد اتحادیه اروپا مذاکرات مربوط به عضویت این کشور در این اتحادیه را متوقف کند.

رئیس‌ کمیسیون اروپا اظهار داشت: فکر می‌کنم رئیس جمهوری ترکیه امیدوار است که اروپا روند مذاکرات عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا را متوقف کند تا مسئولیت آنرا به گردن این اتحادیه بیاندازد.

ترکیه در ۱۲ سال گذشته در حال تلاش و مذاکره برای پیوستن به اتحادیه اروپا است و به رغم وعده‌های مکرر اتحادیه اروپا این مذاکرات منتج به نتیجه خاصی نشده است.

پیشتر اتحادیه اروپا به ترکیه وعده داده بود در صورت کمک برای جلوگیری از ورود مهاجران و پناهجویان به اروپا، روند مذاکرات عضویت ترکیه در این اتحادیه را سرعت می‌بخشد.

این درحالی است که روند سرکوب مخالفان و منتقدان دولت اردوغان پس از کودتای نافرجام سال گذشته میلادی، انتقادات شدید اروپائیان را در پی داشته است.

رئیس‌ کمیسیون اروپا از این اتحادیه خواسته تا مذاکرات عضویت ترکیه را متوقف نکند، چراکه در این صورت مسئولیت شکست در مذاکرات کاملاً بر عهده ترکیه خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز