خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران::

مصوبه واگذاری بلیت الکترونیک به بانک شهر اصلاح شده و به شورا بازخواهد گشت

asdasd
کد خبر : ۵۲۹۹۶۹

محمد علیخانی با تشریح برخی از ابهامات واگذاری کارت بلیت الکترونیک به بانک شهر، اعلام کرد: احتمالا این مصوبه اصلاح شده و دوباره برای تصویب به شورای پنجم بازخواهد گشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در جلسه علنی دیروز شورای پنجم شهر تهران ری و تجریش؛ مصوبه شورای شهر قبلی مبنی بر" واگذاری شبکه پذیرش کارت بلیت الکترونیک شهر تهران به بانک شهر"  بررسی شد. این مصوبه که در شورای چهارم به تصویب رسیده بود، در پی نامه  اعتراض فرمانداری تهران دوباره راهی صحن علنی شورا شد.

در صحن شورای پنجم سخنان غلامحسین تابش‌فر (معاون نهادهای اجتماعی و مدیریت شهری بانک شهر) شورای پنجم را قانع نکرد و مقرر شد این مصوبه برای بررسی بیشتر به کمیسیون عمران و حمل و نقل و کمیسیون برنامه و بودجه شورای پنجم ارجاع شود. در طول جلسه  دیروز شورا، افشین حبیب‌زاده (عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای پنجم) دلیل ارجاع این مصوبه را ابهاماتی دانست که فرمانداری در نامه شکایت خود مطرح کرده بود.

محمد علیخانی (رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای پنجم) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا؛ در تشریح جزئیات ایراد فرمانداری به این مصوبه گفت: از نظر فرمانداری شورا نمی‌تواند در امور اجرایی دخالت کند. اما از آنجا که این مصوبه فوریت داشته است و بنا به درخواست شهرداری قبل از شورا در قالب طرح به تصویب رسیده است. درحقیقت شهرداری از اعضای شورای چهارم درخواست کرده بود "واگذاری شبکه پذیرش کارت بلیت الکترونیک شهر تهران به بانک شهر" را به صورت طرح دوفوریتی به تصویب برسانند و درخواست اصلی  از جانب خود شهرداری بوده است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل و ترافیک ادامه داد: شهرداری وقت، در راستای تسریع اجرای این طرح، به جای ارائه لایحه از طریق اعضای شورا اقدام کرده است. طرح در شورا تصویب شد و به تایید فرمانداری رسید اما فرمانداری چند روز بعد طی نامه‌ای به این مصوبه اعتراض کرد. البته به غیر از اعتراض فرماندار اشکال دیگری نیز به این مصوبه وارد است، درحقیقت شهرداری با دو شرکت دیگر در این رابطه قرارداد جاری دارد. نام  یکی از این شرکت‌های طرف قرارداد توسن است و این قرارداد تا دو سال دیگر مهلت دارد.

این عضو شورای شهر با اشاره به ابهامات موجود در این قرارداد افزود: قرارداد دارای ابهاماتی است که باید حل شوند، از آنجا که این مساله دارای بار مالی است بیشتر به کمیسیون بودجه و نظارت مربوط می‌شود. چون به حمل و نقل ارتباط دارد، در کمیسیون ما نیز روی آن بحث خواهد شد.

علیخانی در انتها در مورد سرنوشت این مصوبه خاطرنشان کرد: احتمال دارد این مصوبه دوباره اصلاح شود چراکه زمان آن گذشته است و سه‌شنبه آخرین مهلت آن بود لذا مصوبه‌ اصلاح شده و به شکل دیگری به شورای شهر ارائه خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز