خبرگزاری کار ایران

واکنش شورا به هزینه‌های جایگاه‌های بهداشتی عرضه و ذبح دام

asdasd
کد خبر : ۵۲۹۸۵۹

اعضای شورای شهر تهران به هزینه‌های جایگاه‌های بهداشتی عرضه و ذبح دام واکنش نشان دادند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شهربانو امانی در واکنش به گزارش مدیرعامل سازمان میوه و تره‌بار شهرداری تهران گفت: اکثر ضاربان و قصابان در کشور ما خود با اصول ذبح اسلامی آشنا هستند در نتیجه چه نیازی به حضور ناظران شرعی و طلاب در محل ذبح دام و جایگاه است و این نمایندگان مذهبی چرا باید در جایگاه حضور داشته باشند و هزینه‌ها را افزایش دهند.

مدیرعامل سازمان میوه و تره‌بار در واکنش به این سخن امانی اعلام کرد که حضور نمایندگان مذهبی مطالبه خود شهروندان بوده است و مردم می‌خواستند مطمئن شوند که ذبح صورت گرفته شرعی است.

با اعتراض امانی، محسن هاشمی رئیس شورای شهر گفت: لطفاً نان‌بری نکنید.

در ادامه زهرا صدراعظم نوری عضو کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر با تاکید بر اینکه این اقدام شهرداری در راستای سلامت و بهداشت بسیار موثر بوده است گفت: شهرداری توانسته است دام‌های سرگردان را سامان دهد و ساماندهی این امر بر مباحث سوددهی مالی مقدم است و در حال حاضر شهرداری به نوعی در حال سوبسیت دادن است.

او ادامه داد: در  همین راستا باید مکان‌هایی شناسایی شده وبرای توسعه این جایگاه های ثابت در اختیار مسئولان ذیربط قرار گیرد. در اینجا مدیرعامل سازمان میوه و تره‌بار اعلام کرد که اگر به آنها زمین داده شود خود برای ساخت جایگاه ذبح اقدام خواهد کرد.

وی همچنین در واکنش به بهاره آروین عضو کمیسیون برنامه و بودجه شهرداری که چرا از 23 هزار دام عرضه شده فقط 10 هزار دام ذبح می شود گفت: این مسئله بیشتر جنبه فرهنگی دارد و مردم بدون در نظر گرفتن مسائل بهداشتی ترجیح می‌دهند دام را در کوچه و معابر ذبح کنند. در حالی که این کار با اصول بهداشتی به شدت تناقض دارد.

رحیمی همچنین در واکنش به این سوال زهرا نژاد بهرام درباره اینکه همه مردم گوشت دام ذبح شده را با خود به خانه نمی‌برند گفت: در این جایگاه خیریه‌ها نیز حضور دارند و همان‌جا پس از ذبح دام را تحویل خیریه‌ها می‌دهند.

در ادامه محمد سالاری رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای پنجم با تاکید بر اینکه شهرداری تهران سال‌ها اینگونه خدمات پرهزینه اما کم‌درآمد را ارائه می‌دهد گفت: اینگونه خدمات توجیه مالی ندارد در حالی که معضل اقتصاد شهری امروز شهرداری تهران جدی است و عوارض مردم هزینه می‌شود که باید با مدیریت صحیح در این مسئله تجدیدنظر شود.

در ادامه مدیرعامل سازمان میوه وتره بار در پاسخ به این سوال هاشمی رئیس شورای شهر که چه اقدامی در راستای جلوگیری از ذبح دام‌ها در خیابان صورت می‌گیرد گفت: شهرداری هیچ وظیفه‌ای در راستای جلوگیری از این مسئله ندارد و نمی‌تواند برای جلوگیری از ذبح غیرقانونی دام در منازل مردم ورود کند و مسئولیت این مسئله نهادهای امنیتی و حکومتی است و کار ما جنبه اطلاع‌رسانی دارد.

او ادامه داد: در هرحال ذبح غیر قانونی بسیار خطرناک است و با نیش کنه بیماری منتقل می‌شود.

رئیس سازمان میوه و تره‌بار افزود: اگر از مردم هزینه‌ای دریافت کنیم از این طرح استقبال نمی‌کنند و ما توانایی برخورد قهری نیز با متخلفانی که دام را در خیابان و معابر ذبح می‌کنند نداریم. باید به لحاظ فرهنگی کار کنیم تا آرام‌آرام در این باره فرهنگ‌سازی صورت گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز