خبرگزاری کار ایران

سفیر امارات در واشنگتن:

لغو محاصره قطر پیش از مذاکره، قابل قبول نیست

asdasd
کد خبر : ۵۲۹۸۵۶

سفیر امارات متحده عربی در ایالات متحده آمریکا اعلام کرد لغو محاصره قطر قبل از آغاز مذاکرت کشورهای عربی با دوحه غیرقابل قبول است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری آتلانتیک، «یوسف عتیه» سفیر امارات متحده عربی در واشنگتن در مصاحبه با آتلانتیک اعلام کرد که درخواست مقام‌های دوحه برای پایان یافتن محاصره قطر پیش از مذاکرات درباره شرایط تعیین شده برای این کشور قابل قبول نیست.

وی تاکید کرد که به‌رغم اینکه مسئولان قطری از خود هیچ اقدامی برای آغاز مذاکرات نشان‌ نمی‌دهند، کشورهای محاصره کننده قطر آماده مذاکره با دوحه هستند.

یوسف العتیه تصریح کرد که مذاکرات تنها در صورتی آغاز می‌شود که دوحه آمادگی بی‌قید و شرط خود را برای آن اعلام کند.

سفیر امارات متحده عربی در ایالات متحده آمریکا اظهار داشت اقدام‌هایی که کشورهای عربی علیه قطر اتخاذ کردند، برای حفاظت از خود و امنیت قطر است.

وی در ادامه اظهارات خود ادعا کرد که ایران و گروه‌های افراطی دو تهدید بزرگ برای امارات متحده عربی و منطقه به شمار می‌روند و همین امر باعث تشدید افراط‌گرایی در میان اهل تسنن شده است. آن‌ها سعی می‌کنند از دین استفاده سیاسی کرده و از این راه به قدرت دست پیدا کنند؛ همانگونه که اخوان‌المسلمین در مصر و حماس در فلسطین هم اقدام‌های مشابهی انجام می‌دهند.

یوسف عتیه همچنین درباره بازگشت سفیر قطر به ایران آن را مهر تاییدی بر اتهام‌های مطرح شده توسط عربستان سعودی، امارات متحده عربی، بحرین و مصر علیه قطر دانست.

وی افزود از اتحاد میان دوحه و تهران در دراز مدت احساس نگرانی نمی‌کنیم و قطر در صورت تغییر رفتار خود مورد استقبال کشورهای تحریم‌کننده قرار خواهد گرفت ولی اگر اولویت قطر داشتن رابطه با ایران، حماس و گروه‌های مسلح افراطی در سوریه و لیبی است دیگر توسط کشورهای عربی پذیرفته نمی‌شود.

سفیر امارات در واشنگتن درباره شبکه الجزیره قطر نیز اعلام کرد که چیزهایی که از این شبکه منتشر می‌شود، آزادی بیان نیست و تعطیلی آن نیز از شروط ۱۳ گانه ماست. اکثر این شروط در راستای تامین امنیت، عدم دخالت در امور داخلی کشورهای دیگر و همچنین افراط‌گرایی مرتبط است.

وی تصریح کرد این شرایط سال ۲۰۱۴ به قطر ارائه شده و این کشور آن را امضا کرده بود ولی به دلیل پایبند نبودن قطر به آن توافق‌نامه جزئیات آن گسترده‌تر شده است.

یوسف عتیه اظهار داشت به نظر من امیر قطر به تنهایی تصمیم نمی‌گیرد بلکه پدرش نیز در تصمیم‌های مربوط به امور قطر نقش دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز