خبرگزاری کار ایران

عضوشورای شهر رشت با انتقاد از عملکرد شهرداری مطرح کرد

عقب‌ماندگی ‌معنادار توسعه شهری رشت با همسایگانش/ ناکارآمدی شورای چهارم در مدیریت شهر‌ی

asdasd
کد خبر : ۵۲۹۷۷۴

عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت گفت: آنچه موجب توسعه نیافتگی رشت در سال‌های اخیر شده، نیازمند بررسی است.نمی‌خواهم رشت را با اصفهان و تبریز مقایسه کنیم اما در این ۱۰ سال رشت به لحاظ توسعه بسیار عقب‌تر از همسایگان خود بوده است.

به گزارش ایلنا از رشت، احمد رمضانپور نرگسی عضو شورای شهر رشت اظهار داشت: بیان عملکرد مدیران و مسئولان در هفته دولت و پروژه‌های سنگینی  که در این هفته افتتاح  و یا در دست اقدام است، نشان دهنده پیشرفت دستاوردهای نظام است.

رمضانپور در ادامه ضمن تبریک به اعضای هیات رئیسه شورا گفت: در یک فرایند دموکراسی انتخاب هیات رئیسه بدون هیچ شائبه‌ای در فرمانداری صورت گرفت و در یک رفاقت و نه رقابت، هیات‌رئیسه انتخاب شد و امیدواریم هیات‌رئیسه در این یک سال رضایت خدا، خدمت به مردم و بی طرفی خود را  نشان داده و شورا را از جناح‌بندی و فراکسیونی برحذر دارد  و ما هم مصمم هستیم از جناح بندی سیاسی برحذر باشیم و همراهی لیست امید در انتخاب هیات رئیسه این موضوع را ثابت کرد.

وی تاکید کرد:تفکر سیاسی را در کار اجرایی نباید دخالت داد و اگر غیر از این باشد، یک خسران برای نظام و انقلاب و خیانت به رای مردم و ارزشهای نظام است. ما دوره رفاقت خود را از دقایق بعد از انتخابات با هیات رئیسه شروع کردیم و امیدواریم در کنار هم بمانیم و به توسعه شهر کمک کنیم .

رمضانپور، همچنین اصحاب رسانه را پلی بین شورا و مردم شهر خواند و افزود: البته امانت‌داری  در نقل قول سخنان اعضا و مدیران شهری، یک شرط لازم است و نقد سازنده موجب توسعه و رشد همه جانبه می شود. از اصحاب رسانه می خواهم، معضلات  و مشکلات شهر و مردم را به ما انعکاس دهند و تصمیمات شورا را با صداقت به مردم گزارش دهند.

عضو شورا در بخشی از سخنان خود به  توسعه نیافتگی رشت در سال های اخیر اشاره نمود  و یادآور شد: آنچه موجب ویرانی این شهر شده، نیازمند بررسی است. ما نمی خواهیم رشت را با اصفهان و تبریز مقایسه کنیم. اما مقایسه رشت با اردبیل و گرگان ، زمانی که در این شهرها مسئولیت داشتم، نشان می دهد در این ۱۰ سال رشت به لحاظ توسعه همه‌جانبه با استان هایی که بسیار عقب‌تر از رشت بوده اند؛ فاصله معنا داری دارد.

رمضانپور به جذب سرمایه های بخش خصوصی برای رشد دیگر شهرها اشاره کرد و افزود: اگر شهرهای همتراز  رشت بیش از مرکز گیلان رشد کرده اند، توانایی آنها در جذب سرمایه است و ما نتوانسته ایم. بنابراین باید شهرداری انتخاب کنیم که قدرت تعامل با همه گروه ها و نهادها و سازمان های ذی‌نفوذ  را داشته باشد تا  در گام نخست، اعتماد عمومی ایجاد کند و در گام بعدی امنیت را برای جذب سرمایه بخش خصوصی  ایجاد  و همچنین بتواند منابع دولتی را دریافت نماید.

وی همچنین گفت: ضرورت ندارد شهرداری برای ایجاد یک آب‌نما میلیاردی هزینه کند. اگر شهردار بتواند  اعتماد را برای جذب سرمایه گذار جلب کند، بسیاری از این مشکلات رفع می شود.

عضو شورا، ثبات در مدیریت شهری را هم اصلی در توسعه همه جانبه شهر توصیف کرد و ادامه داد: فعالیت شورای چهارم نشان داده انتخاب ۳سرپرست و ۲ شهردار در مقایسه با شورای سوم، غوغا کرده و اگر در برخی شهرها توفقیاتی حاصل شده، بخاطر امنیت و ثبات در مدیریت شهری است. در چهار سال گذشته، میانگین در ۹ماه سرپرست و شهرداری عوض شده و امیدواریم شورای پنجم تا پایان فعالیت، با یک شهردار به امورات شهر بپردازد.

وی به نگرانی رسولی هم اشاره کرد و تصریح کرد: با فکر، دقت و تامل  شهردار اصلحی انتخاب کنیم، بهتر از این است که با عجله یک شهردار را انتخاب و بعد از مدتی تجدید نظر کنیم./

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز