خبرگزاری کار ایران

کرباسیان در همایش بانکداری اسلامی:

قانون به فضای اقتصادی کشور بازگشته است

asdasd
کد خبر : ۵۲۹۶۷۲

وزیر اقتصاد و دارایی گفت: تلاش‌های دولت برای توسعه اشتغال، جذب سرمایه‌گذاری خارجی ، خصوصی‌سازی و تعیین نقش نظام بانکی قابل اهمیت است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، مسعود کرباسیان در بیست و هشتمین همایش بین‌المللی بانکداری اسلامی با بیان این که مردانی در کشور ما خون دادند که امروز شاهد آرامش باشیم، گفت: از اعتماد رئیس‌جمهور و مجلس شورای اسلامی تشکر می‌کنم که به من اعتماد کردند و رای دادند سعی خواهم کرد جواب این اعتماد رابه خوبی بدهم.

وی ادامه داد: محور این همایش حمایت از تولید و اشتغال است که رهبری در بیانات خود فرمودند و رئیس‌جمهور نیز در ابتدای دولت در دولت یازدهم و ابتدای دولت دوزادهم تاکید کردند.

وزیر اقتصاد و دارایی با بیان این که حسب بررسی روند تغییرات اقتصادی که انجام شده خوشبختانه تراز کارهای دولت مثبت بوده است، عنوان کرد: اقتصاد کلان رشد مثبت داشته است، در فضای کسب و کار بهبود نسبی حاصل شده و شاهد ثبات‌سازی اقتصاد کلان هستیم.

 وی در ادامه افزود: قانون به فضای اقتصادی کشور بازگشته است، رشد اقتصادی مثب و سود بین بانکی کاهش پیدا کرده است. سود پولی انضباط پیدا کرده، نوسانات بازار و تراز تجاری مثبت شده است و از همه مهم‌تراقتصاد مردمی شده‌است.

کرباسیان در ادامه به فعالیت تیم اقتصادی دولت اشاره و اظهار داشت: تلاش‌های دولت برای توسعه اشتغال، جذب سرمایه‌گذاری خارجی ، خصوصی‌سازی و تعیین نقش نظام بانکی قابل اهمیت است.

وزیر اقتصاد تاکید کرد: دولت در تامین مالی واحدهای اقتصادی فعال است و هرگونه عدم کارایی بر بازدهی نهایی بخش‌های مختلف اثرگذار است.

کرباسیان خاطرنشان کرد: ارتقا توان تولید داخلی است در حوزه‌های محتلف اقتصادی از جمله اولویت‌های ماست.

وی در ادامه بیان کرد: نظام بانکداری کشور باعث تصویب جریان‌های اقتصادی می‌شود.

وزیر اقتصاد خطاب به حضار گفت: محور همایش جاری نقش نظام اعتباری بانک است انتخاب محور مذکور از آن جهت دارای اهمیت که در چشم انداز ۱۴۰۴ این امر باید لحاظ  می گردد.

وی ادامه داد: مهم‌ترین اقدام ما ا در شرایط جاری در جذب سرمایه‌گذاری خارجی میزان تعاملات بانکی است. خوشبختانه کارهای خوبی شروع شده است  و استمرار دارد. گرفتن ۸ میلیارد یورو از کره جنوبی گواه این مطلب است که با مساعدت سیستم بانکی امکان‌پذیر شد.

کرباسیان تاکید کرد: فضای خوبی برای بهبود عملکرد فراهم شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز