خبرگزاری کار ایران

تجمع کارگران شرکت حمل و نقل خلیج فارس مقابل سازمان خصوصی‌سازی

asdasd
کد خبر : ۵۲۸۷۹۵

جمعی از کارگران شرکت حمل و نقل بین‌المللی خلیج فارس صبح امروز یکشنبه (۵ شهریورماه) در اعتراض به خصوصی‌سازی وپرداخت نشدن مطالبات مزدی خود، مقابل سازمان خصوصی‌سازی دست به تجمع زدند.

به گزارش ایلنا، نزدیک به ۴۰۰ نفر از کارگران شرکت حمل ونقل خلیج فارس صبح امروز در اعتراض به  خصوصی‌سازی و پرداخت نشدن مطالبات مزدی خود از سوی کارفرما مقابل ساختمان خصوصی‌سازی تجمع کردند.

شماری از این کارگران که بامداد امروز از محل کار خود در منطقه اسلامشهر راهی تهران شده‌اند، در تماس با ایلنا گفتند: از اردیبهشت سال ۹۵ مدیریت شرکت حمل و نقل بین‌المللی خلیج فارس به بخش خصوصی واگذار شده‌ و روال پرداخت مطالبات مزدی آنها برهم خورده است به عنوان مثال در همین مدت پرداخت مزایایی همچون حق اضافه کاری، کارانه، بهره‌بری و بیمه تکمیلی  حدود ۱۲۰۰ کارگر شاغل در این شرکت با تاخیرهایی همراه بوده است.

این کارگران با یادآوری اینکه پیش از ورود بخش خصوصی، شرکت حمل و نقل خیلج فارس تحت مدیریت مجموعه‌های وابسته به وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار داشت، افزودند: زمانی که وزارت بازرگانی سابق سهام خود را به بخش خصوصی واگذار کرده است، مدیریت جدید با افول ثبت سفارش مواجه شد و در نتیجه مشکل  کارکنان شروع شد.

به همین دلیل کارگران این شرکت از سازمان خصوصی‌سازی توقع دارند که در راستای اجرایی کردن اصل ۴۴ قانون اساسی، برای مشکل به وجود آمده چاره‌اندیشی کنند.

در این رابطه تلاش خبرنگار ایلنا برای تماس با مدیریت کنونی شرکت بی‌نتیجه باقیمانده است اما یکی از مسئولان سابق این شرکت در پاسخ به ایلنا گفت: بخشی از مشکل کنونی به ساختار منابع انسانی شاغل بازمی‌گردد که در دوران مدیریت دولتی وجود داشته و در حال حاضر دیگر کارایی ندارد.

در عین حال «علی نقی فرض علیوند» رئیس اداره کار شهرستان اسلامشهر  نیز در پاسخ به خبرنگار ایلنا، ارائه هرگونه توضیحات را منوط به نامه‌نگاری اداری کرد و گفت: از دادن اطلاعات واحدهای صنعتی و تولیدی به صورت تلفنی معذور است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز