خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر پنجم در گفت‌وگو با ایلنا:

جلسه امروز نجفی با معاونان شهرداری جنبه معارفه و آشنایی داشت/مناطق ۱۹ و ۲۰ نقاط پرحادثه تهران

asdasd
کد خبر : ۵۲۸۴۰۰

عضو شورای شهر تهران گفت: با اشاره به اینکه جلسه امروز نجفی با معاونان شهرداری جنبه معارفه داشت و گزارشاتی نیز از عملکرد و بودجه شهرداری از سوی معاونان ارائه شد.

شهربانو امانی، عضو شورای شهر تهران، ری و تجریش در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به این پرسش که در جلسه امروز نجفی با معاونان شهرداری چه گذشت، گفت: این جلسه بیشتر جنبه معارفه و آشنایی داشت و گزارشاتی نیز از عملکرد و بودجه شهرداری از سوی معاونان ارائه شد. با این حال پرسش‌های بیشتر در مورد جزییات جلسه باید از سخنگوی شورای پنجم پرسیده شود.

این عضو شورای پنجم در ادامه با اشاره به بازدیدی که از محل آتش‌سوزی در خیابان فدائیان اسلام داشت، درباره جزئیات حادثه تصریح کرد: بلافاصله پس از اتمام جلسه با آقای حجت نظری راهی محل حادثه شدیم، دود ناشی از آتش‌سوزی در انبار خیابان فدائیان اسلام از ساختمان شورای شهر در خیابان بهشت قابل مشاهده بود.

او ادامه داد: این منطقه پر از انبار کالا بوده و به نوع خود بسیار حادثه‌خیز است. برای مثال در برخی از انبارها فقط قسمتی مسقف بود و باقی در فضای باز قرار دارد. در بازدیدی که از محل حادثه داشتیم رئیس صنفی منطقه اعلام کرد که این انبارها اکثراً غیر مجاز هستند و صاحبان کالا به اخطار و تذکرهای ما توجه نمی‌کنند، انبارها اکثراً ایمن نیستند و استانداردهای لازم را ندارند.

امانی با اشاره به توضیحات رئیس آتش‌نشانی منطقه ادامه داد: رئیس آتش‌نشانی منطقه در محل حادثه اعلام کرد که ناامن بودن این انبارها بارها تذکر داده شده است. یکی از مشکلات اساسی  انبارها این است که کالاها بر اساس جنس از هم تفکیک نشده‌اند. برای مثال اجناس بدون در نظر گرفتن قابلیت اشتعال و کاربری ‌شان در کنار هم قرار گرفته‌اند و اگر درصد جزئی برای تفکیک دپوی کالاها اختصاص می‌یافت چنین آتش‌سوزی‌ و خسارتی به وجود نمی‌آمد.

این عضو شورای پنجم افزود: براساس شنیده‌ها و گزارش آتش‌نشانان بلافاصله پس از شعله‌ورشدن انبار به آتش‌نشانی اطلاع داده نشده است. از قرار انبار حدود ساعت ۵:۴۵ دچار حریق شده است اما آنچه در آتش‌نشانی ثبت شده است با این زمان تفاوت دارد.منطقه ۱۹ و ۲۰ نقاط حادثه‌خیز از نظر حوادث آتش‌نشانی هستند و دوستان آتش‌نشان انتظار دارند که مکان‌یابی ایستگاه‌های آتش نشانی در منطقه ۱۹ و ۲۰ باید با دقت بیشتری صورت گیرد.

امانی در انتها با اشاره به شرایط خطرناک این منطقه گفت: این خیابان پر از انبارهای قدیمی است و حتماً باید ساماندهی شوند. این حادثه تلفاتی در پی نداشت اما علت اصلی آن توسط آتش‌نشانی اعلام نشده است، چرا که اولویت اصلی‌شان مهار آتش بوده که این امر با موفقیت به اتمام رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز