خبرگزاری کار ایران

عضو هیات مدیره انجمن صنفی کارگران معدن چادرملو:

بازگشت به کارِ «بازنشسته‌های پیش از موعد» به زیان کارگران است

asdasd
کد خبر : ۵۲۸۲۸۹

عضو هیات مدیره انجمن صنفی کارگران معدن چادرملو از بازگشت به کارِ آنهایی که با استفاده از آیین‌نامه مشاغل سخت و زیان‌آور بازنشست شده‌اند، انتقاد کرد.

غلامرضا جمالپور (عضو هیات مدیره انجمن صنفی کارگران معدن چادرملو) در گفتگو با خبرنگار ایلنا؛ از روند بازگشت به کارِ بازنشسته‌های پیش از موعد انتقاد کرد.

جمالپور گفت: در معدن چادرملو حدود 20 نفر از کارگرانی که توانسته‌اند با استفاده از آیین‌نامه مشاغل سخت و زیان آور، بازنشست شوند، دوباره به سر کار بازگشته‌اند و پُست‌های مهمی را هم در این واحد معدنی اشغال کرده‌اند.

به گفته جمالپور این بازنشسته‌ها دلیل بازگشت به کار خود را اعلام نیاز مدیریت معدن به تخصص خود عنوان کرده‌اند، در حالیکه به زعم این فعال کارگری، چنین ادعایی صحت ندارد.

جمالپور اظهار داشت: با این روند، طبیعی خواهد بود که تامین اجتماعی با این استدلال که بازنشسته‌های پیش از موعد دوباره به سر کار بازمی‌گردند، از اجرای آیین نامه مشاغل سخت و زیان آور جلوگیری کند و اگر این اتفاق بیفتد، به ضرر صددرصدی کارگران تمام خواهد شد؛ کارگرانی که خیلی از آنها از اجرایی شدن آیین نامه مشاغل سخت و زیان آور بسیار خرسند و به شدت مشتاقِ بازنشستگی پیش از موعد هستند.

وی با تاکید بر اینکه اگر بازنشسته‌ها از چرخه کار خارج نشوند، حق کارگرانِ شاغل تضییع خواهد شد، ادامه داد: با مسئولان تامین اجتماعی استان یزد در ارتباط با این مشکل، رایزنی و مذاکره کرده‌ایم و قرار است آنها به موضوع ورود کرده و مانعِ بازگشت به کارِ بازنشسته‌ها شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز