خبرگزاری کار ایران

سرلشکر باقری در مراسم معارفه فرمانده جدید ارتش:

ارتش و سپاه می‌توانند مکمل‌های بهتری برای هم باشند

asdasd
کد خبر : ۵۲۸۲۷۶

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: دشمنان به این نتیجه قطعی رسیده‌اند که تهاجم نظامی به ایران منجر به تلفات و شکست خفت بارشان خواهد شد و برای همین است که به جنگ‌های نیابتی روی آوردند که با تلاش نیروهای مسلح آینده روشنی پیش روی است.

به گزارش ایلنا، سردار سرلشکر محمد باقری در این مراسم معارفه امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی به‌عنوان فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران که صبح امروز با حضور فرماندهان عالی‌رتبه نیروهای مسلح در ستاد فرماندهی آجا برگزار شد با بیان اینکه امروز کشور دوره حساسی را سپری می کند، اظهار داشت: ارتش نقش بازدارندگی در برابر تهدیدات دشمنان و استکبار جهانی داشته و ارتقای توان و آمادگی رزمی، مطالبه‌ای است که سالهاست رهبری آن را بیان می‌دارند.

سرلشکر باقری افزود: دشمن باید در ارزیابی هزینه و فایده تهاجم به ایران به این نتیجه قطعی برسد که هزینه آن بسیار فراتر از فایده برایشان خواهد بود.

وی گفت: دشمنان به این نتیجه قطعی رسیده‌اند که تهاجم نظامی به ایران منجر به تلفات و شکست خفت بارشان خواهد شد و برای همین است که به جنگ‌های نیابتی روی آوردند که با تلاش نیروهای مسلح آینده روشنی پیش روی است.

سرلشکرباقری با بیان اینکه مسأله تعالی معنوی و بصیرت ویژگی اصلی مورد انتظار از نیروی خدوم ارتش و سایر نیروهای مسلح است، تصریح کرد: آنچه که در جنگ انسان را در کنار سلاح و بر دفاع ثابت می‌دارد، معنویت و روحیه است.

وی افزود: همچنین در فتنه‌های و مشکلات سیاسی داخلی، این بصیرت است که افراد را در سنگر انقلاب نگه می‌دارد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: ارتش توان و ظرفیت بسیار بالایی دارد که با استفاده از آنها می‌تواند، مشکلات معیشتی را حل کند و همه ما وظیفه داریم به ارتش در حل اینگونه مشکلات کمک کنیم.

سرلشکر باقری خاطرنشان کرد: ارتش و سپاه به‌عنوان ۲ بازوی قدرتمند و در کنار آنها ستادکل و ناجا، یک ید واحده در دفاع از انقلاب هستیم.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح اظهار داشت: احیای دبیرستان نظام موضوع بسیار خوبی است که ارتش مقدمات آن را فراهم کرده است.

سرلشکر باقری با بیان اینکه آموزش‌ها نیاز به مداومت و بروزرسانی داشته و با توجه به تهدیدات روز باید صورت گیرد، گفت: تکیه صرف به آموزش و رزمایش موجب رشد و تامین نیازهای یک نیرو نمی‌شود، بلکه باید درگیری مستقیم در جبهه و مقابله با دشمن باشد تا نیرو آماده شود و برای همین نیروهای ارتش و پدافند باید در مرزها و جبهه‌هایی که انقلاب اسلامی حضور دارد، خود را ارتقا دهند.

وی افزود: ارتش و سپاه می‌توانند مکمل‌های بهتری برای هم باشند و زمینه و ظرفیت‌هایی در سپاه است که می‌تواند در اختیار ارتش قرار بگیرد و بالعکس تا کشور بهتر از گذشته به اقتدار برسد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح همچنین با اشاره به انتصاب سرلشکر موسوی در فرماندهی ارتش، گفت: امیر موسوی سابقه درخشانی در جنگ داشته و فردی متدین و متعهد است و این یک سال و چند روزی که در کنار ما در ستاد کل بود، ارادتم به وی بیشتر شد و این انتصاب با همه خیرات، یک محرومیت برای بنده و ستادکل است.

وی افزود: ارتش با فرماندهی امیر موسوی ضمن ادامه مسیر رشد گذشته با انرژی و گام‌های بالاتر قدم‌های اساسی برمی‌دارد.

سرلشکر باقری در پایان باقری همچنین تصریح کرد: امیر صالحی هم به‌ خوبی ارتش را اداره کرد و پیش برد و امیدوارم در مسئولیت جدید که به پیشنهاد اینجانب و تایید حضرت آقا بود، بازهم موفق باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز