خبرگزاری کار ایران

برگزاری اختتامیه سومین جشنواره سبزجوکول در منطقه آزادانزلی

asdasd
کد خبر : ۵۲۸۲۳۱

مراسم اختتامیه سومین جشنواره فرهنگی و هنری سبزجوکول در پارک جنگلی چپرپرد منطقه آزاد انزلی برگزار شد.

به گزارش ایلنا از بندرانزلی، مراسم اختتامیه سومین جشنواره فرهنگی و هنری سبزجوکول در در پارک جنگلی چپرپرد منطقه آزاد انزلی برگزار شد. 

مهدی کاظمیان دبیر جشنواره‌های سازمان منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه این مراسم شامل تقدیر از برگزیدگان مسابقات سه‌گانه، تجلیل از کشاورزان نمونه منطقه آزاد انزلی که مبادرت به کاشت ارگانیک برنج کردند، اجرای نمایش آیینی کاشت، داشت و برداشت برنج توسط هنرمندان مطرح استان گیلان، اجرای موسیقی محلی و برنامه های متنوع فرهنگی و هنری، برپایی نمایشگاه حصیربافی و غذاهای محلی و آیین‌هایی  بود که با حضور معاونین و مدیران سازمان، مسئولین محلی و هنرمندان بومی و ملی و با استقبال اهالی محلات منطقه برگزار شد.

وی با بیان اینکه سومین جشنواره فرهنگی هنری سبزجوکول که از اردیبهشت سال جاری با ارائه فراخوان این جشنواره آغاز شد شامل بخش های متنوعی از جمله برگزاری مسابقه سراسری عکاسی، مسابقه منطقه ای ساخت مترسک شالیزار، مسابقه محلی کته پزی بود که در حاشیه نمایشگاه نیز انواع برنج و محصولات وابسته، صنایع دستی با محوریت حصیربافی و خوراکی های بومی وابسته به برنج را دربرداشت. 

کاظمیان اعلام کرد: مبدع برگزاری جشنواره سبزِجوکول که از سه سال قبل آغاز شده معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری این سازمان بوده و این جشنواره در راستای سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی و با هدف تبلیغ محصولات کشاورزی بومی به منظور مقابله با محصولات وارداتی مشابه، فراهم ساختن شرایط مناسب حضورفراگیر تولیدکنندگان محصولات برنج در عرصه های مختلف کشاورزی و بازرگانی، رسیدن به توسعه مداوم، کارآفرینی و ارز آوری در حوزه های گوناگون صنایع وابسته به برنج، فرهنگ سازی تبیین جایگاه این محصول و ورود هرچه بیشتر آن به سبدکالایی مردم به ویژه گردشگران، حفظ و احیای مشاغل و هنرهای مربوط به صنایع وابسته برنج، و انتقال دارایی های بومی-ملی به نسل جوان و معرفی آن به دیگر نسل ها از طریق جشنواره های فرهنگی-هنری برگزار شد.

مدیر فرهنگی هنری سازمان منطقه آزاد انزلی افزود: دبیرخانه این جشنواره فعالیت خود را از اردیبهشت ماه سال جاری آغاز و فراخوان جشنواره با موضوع « برنج » را از طریق سایت سازمان منطقه آزاد انزلی، سایت های تخصصی، سایت های خبری، رسانه های محلی و ملی، نصب پوستر فراخوان و… به اطلاع عموم علاقمندان اعلام شد که در نهایت با برگزاری مراسم اختتامیه نفرات ذیل به عنوان افراد برگزیده بخشهای مختلف انتخاب و مورد تجلیل قرار گرفتند.

در بخش مسابقه سراسری عکاسی: دستاورد سومین دوره از مسابقات عکاسی، ۱۵۰۶ اثر از ۵۲۱ شرکت کننده بود که کمیته انتخاب اولیه ۱۳۱۰ اثر از ۴۷۷ شرکت کننده را قابل رقابت در مسابقه، ارزیابی کرد که شاخص های این انتخاب سوژه، تکنیک و شرایط مندرج در فراخوان بود. در گام بعد هیأت داوران متشکل از کریم ملک مدنی، محمد کوچکپور کپورچالی و رامین مقدم از اساتید برجسته عکاسی کشور و استان گیلان پس از مشورت اقدام به انتخاب ۳۰ اثر برای شرکت در نمایشگاه نمودند. همچنین آثار حائز رتبه اول تا سوم و یک اثر شایسته تقدیر ویژه دبیرخانه جشنواره شدند.

بر این اساس در بخش مسابقه عکاسی عباس دانشور از تالش گیلان رتبه اول، داود ایزد پناه از یاسوج رتبه دوم، مسعود احمدی از رشت رتبه سوم و سهراب سردشتی از گرگان تقدیر ویژه دبیرخانه جشنواره برگزیده شدند.

در بخش مسابقه منطقه ای ساخت مترسک شالیزار نیز دستاورد این  دوره ۱۰ اثر از ۱۰ شرکت کننده از استان های شمالی کشور بود که آثار آنها در حاشیه مراسم اختتامیه به نمایش گذاشته‌شد.

در بخش مسابقه محلی آشپزی نیز در این دوره ۵۰ متقاضی از روستاهای منطقه آزاد انزلی شرکت نمودند که در نهایت پس از برگزاری مسابقه حضوری خانم رقیه مهری به عنوان داور این بخش برندگان سه بخش کته پزی، کشتا و رشته و خوشکا را اعلام کرد.

کاظمیان در پایان اعلام کرد: نمایشگاه آثار رسیده از مسابقه عکاسی سومین دوره جشنواره فرهنگی هنری سبزجوکول از تاریخ ۱۳ لغایت ۱۸ شهریور همزمان با ایام خجسته عید قربان تا غدیر در نگارخانه آسمان سازمان منطقه آزاد انزلی واقع در فاز تجارت و گردشگری به نمایش گذاشته می‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز