خبرگزاری کار ایران

سرگئی لاوروف:

استراتژی جدید آمریکا در افغانستان «رویکردی بیهوده» است

asdasd
کد خبر : ۵۲۷۹۴۱

وزیر امور خارجه روسیه استراتژی جدید آمریکا در افغانستان را تاسف‌بار خوانده و گفته است که طرح اعلام‌شده از سوی رئیس‌جمهوری ایالات متحده «رویکردی بیهوده» است.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه امروز -پنجشنبه- در یک نشست خبری در مسکو گفت که روسیه «به دلیل این که تمرکز اصلی استراتژی اعلام شده از سوی واشنگتن اقدام‌هایی با روش‌های تحمیل و زور» است، متاسف است.

 لاوروف گفت: «ما مطمئن هستیم که این یک روش بیهوده است.»

در همین حال «خواجه آصف» وزیر خارجه پاکستان گفته است که سفر برنامه‌ریزی شده‌اش را به آمریکا به تعویق انداخته است.

سفر آصف پس از آن به تعویق افتاد که رئیس‌جمهوری آمریکا در استراتژی جدیدش پاکستان را متهم کرد که به شبه‌نظامیانی که در افغانستان فعالیت می‌کنند، پناه می‌دهد. پاکستان این مساله را شدیدا رد می‌کند.

وزیر خارجه پاکستان گفته که این مساله را با متحدانش از جمله چین در میان خواهد گذاشت.

«رکس تیلرسون» وزیر امور خارجه آمریکا سه‌شنبه گذشته گفته بود که روسیه طالبان را تجهیز می‌کند. تیلرسون افزود: «روسیه تا حدی طالبان را مسلح می‌کند، این واضحا نقض اصول بین‌المللی است.»

لاوروف اما می‌گوید که این بار اول نیست که روسیه متهم به تجهیز طالبان می‌شود. او گفت که هنوز هیچ مدرکی در این زمینه ارائه نشده است.

وزیر خارجه روسیه همچنین گفت که روسیه تنها درباره دو موضوع با طالبان تماس می‌گیرد، یکی مصونیت اتباع روسیه در افغانستان و دیگر تشویق آنها به گفت‌وگوهای صلح با دولت افغانستان.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز