خبرگزاری کار ایران

فرماندار دهگلان:

شوراهای اسلامی‌ منفعت عام را بر خاص ترجیح دهند

asdasd
کد خبر : ۵۲۷۸۹۴

فرماندار دهگلان در مراسم تحلیف شورای شهرهای دهگلان و بلبان آباد گفت: شوراهای اسلامی باید منفعت عام رابرمنفعت خاص ترجیح دهند.

به گزارش ایلنا، یحیی نظری با بیان این مطلب افرود: شوراهای اسلامی باید با استفاده از اعتماد مردم به خودشان با خدمت صادقانه بتوانند پل ارتباطی میان مردم و مسئولان باشند.

وی گفت: شوراهای اسلامی در قانون اساسی جایگاه ویژه‌ای دارند و جایگاهی که در قانون برای شورا تعیین شده شاید در دید و انظار عمومی نباشد.

 وی با اشاره به انتقاد مردم از شوراهای اسلامی ادوار گذشته گفت: این انتقادات ناشی از عملکرد آنان بوده و ظرفیتی که برای محتوای شورا پیش‌بینی شده نتوانستند به خوبی انجام دهند.

ّفرماندار دهگلان عنوان کرد: با توجه به اینکه مردم از منتخبان خود انتظار دارند درست عمل کنند بنابراین بهتر است با تجربیات شوراهای ادوار گذشته برای رفع نواقض تلاش کنند.

 نظری خاطر نشان کرد: متاسفانه بزرگترین آفتی که شوراها را تهدید می کند پیوستن آنان به گرایشات و جناح بند سیاسی و اختلاف و تفرقه میان آنان بوده  که به نحو مطلوب نتوانستند خواسته مردم و مشکلات شهر را حل کنند و همین عامل یکی از نگرانی‌های مردم از شوراهاست.

 وی از شوراهای دو شهر دهگلان و بلبان‌آباد خواست که احترام متقابل همدیگر را رعایت نموده و منفعت عموی را بر منفعت خصوصی ترجیح دهند و در راستا ی منفعت مردم و شهرشان باهم تعامل داشته و در یک نقطه مشترک حرکت کنند.

نظری در ادامه گفت: شوراهای اسلامی باید به فکر نهادینه کردن مردم سالاری باشند زیرا در دوره اول شوراها مردم سالاری رعایت نشد و یک سری اختیارات شوراها کم شد که به مردم سالاری لطمه وارد نمود.

وی افزود: شوراها خودشان تصمیم گیرنده هستند باید برای خدمت به مردم از هیچ تلاشی دریغ نورزند و منشاء خیر و برکت برای مردم و جامعه باشند.

فرماندار دهگلان گفت: عملکرد و خدمت شما در جامعه باعث می‌شود مردم درباره شما قضاوت کنند و از شوراهای اسلامی شهر خواست در جهت توسعه و امورات شهر کوشا باشند.

نظری یکی از رموز موفقیت‌های شورا‌ها را تسلط بر قانون شوراها و شهرداری دانست و افزود: اعضای شورا باید همه کارهای خود را بر اساس قانون به نتیجه برسانند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز