خبرگزاری کار ایران

برنامه‌های هفته فرهنگی همدان آغاز شد؛

بزرگداشت ایراندخت میرهادی در روز همدان

asdasd
کد خبر : ۵۲۷۷۶۲

برنامه‌هاى هفته فرهنگى همدان از روز یکم شهریور با گرامیداشت روز پزشک و ابن سینا آغاز شد

به گزارش ایلنا، یکی از برنامه‌های هفته فرهنگی همدان که توسط تشکل‌های غیردولتی حوزه میراث فرهنگی و گردشگری همدان برگزار شد، مراسم بزرگداشت دکتر ایراندخت میرهادی پزشک و هنرمند مردمی این شهر بود که بر سر مزار او در باغ بهشت همدان  با حضور علاقمندان او برپا شد.

علی نائینى از فعالان مدنی همدان و از دوستان دکتر ایراندخت میرهادی از جمله کسانى است که طى سالهاى گذشته با جمع آورى مطالب و ارائه نوشته هایى در قالب یادداشت و گزارش پیوسته سعى در معرفى و زنده نگاهداشت این شخصیت برجسته دارد.

در این مراسم وی با نگاهى به زندگینامه میرهادی گفت: بیان فعالیت هاى ارزنده میرهادی در یک مراسم نمی تواند اتفاق بیفتد. این انسان شریف در زمان حیات دستگیر نیازمندان شهر بود. بنابراین شرح ویژگى هاى اخلاقى و روح متعالى او به زمان بیشتری نیاز دارد. او الگویی برای پزشکان و هنرمندان شهر ما بود.

 معصومه مومنی مسئول هماهنگی مراسم گرامیداشت دکتر میرهادی با اشاره به هفته فرهنگی همدان گفت: روز همدان فرصتى است که می توان با نگاهى به داشته هاى دیروز به تقویت کاستى هاى امروز پرداخت.

بزرگداشت ایراندخت میرهادی در روز همدان

مومنی افزود: بخشی از ارزش هاى جامعه در معرض فراموشى قرار گرفته است که روزهای مناسبتى بهترین بهانه براى یادآورى بسیارى از آنهاست و ما در زمینه هاى فرهنگى بزرگانى داشته ایم که شایسته تجلیل و ستایش اند.

وی افزود: داشتن روح وسیع و ارزش های انسان دوستانه از مهم ترین شاخصه هاى زندگى است و داشتن مردمى با چنین ویژگى هایى بیانگر داشتن فرهنگ غنى و ریشه اى است.

مومنی در ادامه گفت: روز پزشک و روز همدان که برنامه هایى در قالب هفته فرهنگی تدوین شده برجسته سازى ارزش ها و دارایى هاى این دیار است و تجلیل از بزرگان در واقع تجلیل از خودمان است

این فعال مدنی در ادامه گفت: مشاهیر و بزرگان این شهر آنچنان که باید معرفى نشده اند و تنها به ذکر تعداد بسیار کمى از آنها بسنده شده است توجه به این گنجینه که خود میراث معنوى تلقى مى شود مغفول واقع شده که لازم است با برنامه ریزى مناسب به شناسایى، معرفى و پاسداشت آن پرداخت

در ادامه مراسم جمع حاضر جهت اهدا شاخه گل در قطعه هنرمندان و حضور در مزار شاعر نامى احمد حیدربیگی حاضر و اشعارى از این شاعران قرائت شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز