خبرگزاری کار ایران

کارشناس شرکت کارگزاری «اگین کپیتال»:

نگرانی‌های ناشی از نوسانات بازارهای نفتی، اغراق‌گونه است

asdasd
کد خبر : ۵۲۷۶۲۴

رئیس بخش استراتژی کالا در بازارهای سرمایه پس از مطالعات مختلف به این نتیجه رسید که در صورتی که آمریکا توافق هسته‌ای را کنار بگذارد، شوک بزرگی به بازار جهانی وارد خواهد شد.

به گزارش ایلنا، به نقل از پایگاه خبری آمریکایی «سی ان بی سی»، «هلیما کروفت»، رئیس جهانی استراتژی کالا در بازارهای سرمایه، از دو شوک بزرگ در ماه اکتبر که می‌تواند قیمت نفت را به بیش از ۵۰ دلار در هر بشکه افزایش دهد، خبر داد.

 این گروه اولین عامل را درگیری‌های داخلی ونزوئلا و دومین عامل را خروج آمریکا از توافق هسته‌ای خواند و نوشت: مطالعات مختلف به این نتیجه رسیده‌اند که در صورتی که آمریکا توافق هسته‌ای را کنار بگذارد، شوک بزرگی به بازار جهانی وارد خواهد شد. 

نویسنده این گزارش با بیان اینکه احتمال می‌رود دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا سه ماه آینده پایبندی ایران به توافق هسته‌ای را مورد تایید قرار ندهد، نوشت: این مساله می‌تواند منجر به اعمال مجدد تحریم‌ها شده و بر تولیدات نفتی ایران تأثیر بگذارد.

«جان کیلدوف»، کارشناس شرکت کارگزاری و خدمات مالی «اگین کپیتال» که درباره نوسانات بازارهای نفتی تحقیق می‌کنند در این خصوص گفته که شاید در مورد این نگرانی‌ها کمی اغراق شده باشد. پنج کشور دیگری که با ایران مذاکره کردند، احتمالاً با آمریکا مخالفت خواهند کرد و از بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران امتناع خواهند کرد.

وی همچنین متذکر شد که ونزوئلا به روسیه و چین بدهکار است. چین مدت‌ها است که در ازای نفت به ونزوئلا پول قرض داده است. شرکت روسنفت روسیه اخیراً نیز اعلام کرد دیگر به شرکت ملی ونزوئلا که کمتر از ۱۰ میلیارد دلار ذخیره پولی دارد، پول قرض نخواهد داد.

کیلدوف گفت: بدون کمک روسیه و چین شرکت نفتی ونزوئلا قادر به بازپرداخت بدهی خود نخواهد بود. بنابراین عدم بازپرداخت از سوی ونزوئلا قطعی و خطرناک است.

به گزارش ایلنا، واشنگتن‌پست هفته گذشته در یادداشتی نوشته بود: «ترامپ در ماه جولای پس‌ از آنکه با بی‌میلی پایبندی ایران به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را تأیید کرد، به وال‌استریت ژورنال گفت که برای یافتن راهی جهت اعلام عدم پایبندی ایران به توافق در ماه اکتبر برنامه دارد. در شرایطی که کمیته اطلاعات به‌گونه‌ای دیگر قضاوت می‌کند، او چطور می‌تواند چنین راهی را بیابد؟ بر اساس گزارش فارن پالسی، ترامپ به گروهی از معاونان سیاسی خود دستور داده دلیلی از خود بتراشند- چیزی که با توجه به فقدان اطلاعات یا تجربه آن‌ها، آسان‌تر به دست بیاید. شرکای آمریکا در توافق هسته‌ای شامل اتحادیه اروپا، روسیه و چین، بدون مدرکی دال بر عدم پایبندی ایران، مطمئناً با لغو این توافق یا اعمال دوباره تحریم‌ها مخالفت خواهند کرد.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز