خبرگزاری کار ایران

شب عروسک‌های لیلی و دلیار برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۵۲۵۹۹۴

شب عروسک‌های تاریخی لیلی و دلیار ۳۱ مردادماه ساعت ۱۷ در کانون زبان پارسی برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، عروسک لیلی قدمتی چندهزارساله دارد و  متعلق به قوم لر است، لیلی قابلیت حرکات موزون دارد و موهایش طبیعی است تا  پیوند مادر و دختر همیشه برقرار باشد و چوب از نی درست شده که نشان انسان کامل است. لیلی با مشارکت زن و مرد درست می‌شود. این عروسک پس از فراموشی دوباره احیا شده و ثبت ملی شده است.

در مراسم شب "عروسک‌های لیلی"، آمن خادمی درباره: عروسک لیلی و دلیار،  پوپک عظیم پور درباره: عروسک‌های اقوام، شهدخت لشکری درباره: حرکات موزون در فرهنگ قوم لر و نورآباد ممسنی،  محمدرضا امیری درباره: اهمیت لیلی بازی،  محیط طباطبایی درباره عروسک سخنرانی خواهند کرد.

لیلی به تازگی توسط دو خواهر یعنی آمن و آوا خادمی احیا شده. همچنین عروسک دلیار براساس لباس‌های قدیم لرهای نورآباد ممسنی طراح و بازسازی شده است.

همچنین نمایشگاهی از عروسک‌های لیلی  و دلیار برپا خواهد شد.

"شب عروسک‌های لیلی" در ساعت پنج بعد از ظهر  سه شنبه سی ویکم مرداد در کانون زبان پارسی واقع در خیابان ولی عصر. سه راه زعفرانیه. خیابان عارف نسب .پلاک12 برگزار می‌شود.

ورود همه علاقمندان در این برنامه آزاد است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز