خبرگزاری کار ایران

هم اندیشی زنان کارآفرین در حوزه صادرات کالا و خدمات با حضور ابتکار و خسروتاج

asdasd
کد خبر : ۵۲۵۹۸۴

نشست هم‌اندیشی زنان کارآفرین در حوزۀ صادرات کالا و خدمات با حضور معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، مجتبی خسروتاج، قائم‌مقام وزیر و ریاست کل سازمان توسعه تجارت ایران، سهیلا جلودارزاده، نمایندۀ تهران در مجلس شورای اسلامی و فخری محتشمی‌پور، ریاست هیأت مدیره انجمن زنان مدیر کارآفرین به میزبانی سازمان توسعه تجارت ایران برگزار شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط‌ عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، در این نشست که تعدادی از بانوان فعال در عرصۀ صادرات نیز حضور داشتند، مجتبی خسروتاج، قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور تجارت به‌عنوان یکی از سخنرانان در این هم اندیشی اظهار داشت: انقلاب چهارم صنعتی که در پیش رو داریم تغییرات جدی در ساختار و نوع مشاغل مورد نیاز آتی را به ارمغان آورده است و پیش‌بینی می‌شود ظرف 5 سال آینده در سطح جهانی، حداقل یک سوم (35 درصد) از کارهایی که امروزه انجام می‌شود تغییر یابد. ربات‌های پیشرفته، حمل و نقل اتوماتیک، مواد پیشرفته و رشد بیوتکنولوژی تغییرات شگرفی را در روش زندگی کردن مردم و کارکردن آنها بوجود خواهد آمد.

وی با تأکید بر نگاه فراگیر برای ایجاد عزم ملی در توسعۀ صادرات، افزود: روند صنعتی شدن از صنایع دودکش و زمخت موج دومی سال‌هاست موج سوم را درنوردیده و وارد موج چهارم شده است، موج چهارم دارای خواص دانایی و ظرافت مربوطه بوده و خوشبختانه زنان زیادی با ظرفیت‌های اینگونه در کشور حضور دارند. بازاریابی دیجیتال و مجازی زمینه حضور زنان را حداقل در سطح مردان در امر بازاریابی فراهم آورده است و بی توجهی به این مزیت، اقتصاد را از یک  امکان بزرک دور می‌دارد.

خسروتاج از تشکیل ایجاد و توسعۀ نخستین بانک اطلاعات زنان کارآفرین در سازمان توسعه تجارت خبر داد و گفت: سامانه اطلاعاتی SheExports.tpo.ir (او صادر می کند) برای اولین بار با پنج هدف شناسایی، اجرای آموزش‌های تجاری ویژه صادرکنندگان زن کارآفرین، جلسات هم اندیشی و مراسم تقدیر از بانوان برتر کارآفرین در حوزۀ صادرات شکل گرفته است و تمام تلاش سازمان توسعه تجارت فرهم کردن بستر مناسب برای توسعۀ فعالیت زنان در عرصه‌های اقتصادی است.

ریاست کل سازمان توسعه تجارت ایران، صادرات غیرنفتی را نیازمند ایجاد ظرفیت‌های جدید دانست و افزود: با کانون توجه قراردادن صنایع خلاق، صنایع مبتنی بر دانایی و IT و تکیه بر توانایی بانوان در این زمینه‌ها آیندۀ روشنی در این زمینه قابل پیش‌بینی خواهد بود.

گفتنی است، تفاهمنامه‌ای میان انجمن زنان مدیر کارآفرین و سازمان توسعه تجارت در اردیبهشت سال جاری به منظور تقویت زنان در حوزه‌های صنعت، تجارت و صادرات تدوین و امضا شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز