خبرگزاری کار ایران

سید‌حسن نصرالله مطرح کرد:

حزب‌الله دنبال اهداف حزبی و شخصی نیست/ ترامپ آگاهی سیاسی ندارد/ تجهیز مقاومت به جدیدترین سلاح‌ها

asdasd
کد خبر : ۵۲۳۱۶۶

دبیرکل حزب‌الله لبنان اعلام کرد اگر رژیم صهیونیستی اشتباه حمله به لبنان را تکرار کند شکست و ذلت سختی در انتظار اسرائیل خواهد بود.

به گزارش ایلنا به نقل از المنار، سید حسن نصرالله در سخنرانی خود به مناسبت یازدهمین سالگرد پیروزی مقاومت اسلامی در جنگ ۳۳ روزه اعلام کرد رژیم صهیونیستی در صورت تکرار اشتباه ورود به خاک لبنان این بار شکستی سخت خواهد خورد. 

دبیرکل حزیب‌الله لبنان در این سخنرانی که به صورت ویدئو کنفرانس برای اجتماعی از مردم که در منطقه «سهل‌الخیام-نبع الدرداره» واقع در جنوب این کشور تجمع کرده بودند، تاکید کرد: امروز روز بزرگی است و آن را گرامی می‌داریم. 

وی در این برنامه که آن را «زمان پیروزی» نامیده‌ بودند ادامه داد امروز روزی است که یادآوری فداکاری قهرمانان ما و پیروزی حاصل از این فداکری آن‌ها است.

نظامیان اسرائیل همانند موش‌ها می‌گریختند

دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه با اشاره به جنگ ۳۳ روزه تاکید کرد: جنگ تموز نمونه‌ای از فداکاری‌های مردان ما را نشان داد که مانند کوه برابر صهیونیست‌ها ایستادگی کردند اما نظامیان اسرائیل همانند موش‌ها از مقابل آنها می‌گریختند. 

سید حسن نصرالله تصریح کرد: معادله این جنگ معادله انسان مقاوم و مومن است. هر نیروی صهیونیست که وارد خاک لبنان شود شکستی سخت‌تر از شکست سابق خواهد خورد.

دبیرکل حزب‌الله لبنان افزود: اسرائیل از افزایش توان کمی و کیفی حزب الله، تجهیزات نظامی و موشک‌های آن سخن می‌گویند و به شکست خود در جنگ تموز اذعان می‌کنند. هدف اصلی این جنگ نابودی حزب‌الله بود. آنها بعد از ۱۱ سال هنوز به شکست خود در این جنگ معترف هستند. آنها در نشست‌های خود به ویژه هرتزلیا درباره نحوه برخورد با حزب‌الله لبنان بحث می‌کنند. اگر ما مقاومت جدی از خود نشان نمی‌دادیم و پایداری سیاسی رسمی نداشتیم نمی‌توانستیم این پیروزی را بدست بیاوریم. در لبنان یک مقاومت جدی وجود داشته و همه چیز از تحولات منطقه گرفته تا تحرکات دشمن را زیر نظر دارد

مقاومت به جدید‌ترین سلاح‌ها مجهز می‌شود

نصرالله داشتن سلاح را حق طبیعی حزب‌الله خواند و افزود مقاومت به جدید‌ترین سلاح‌ها که حق طبیعی آن است مجهز می‌شود.

دبیرکل حزب‌الله لبنان مقاومت را مشکل اصلی دشمن قلمداد کرد و افزود: حزب‌الله در پی اهداف طایفه‌ای، حزبی و شخصی نیست.

حزب‌الله روز به روز قوی‌تر می‌شود

وی همچنین با اشاره به موضع برخی سیاستمداران لبنانی تاکید کرد: حزب‌الله پس از پیروزی در عرسال دنبال هیچ سهمی نیست. حزب‌الله روز به روز قوی‌تر می‌شود و کسانی که به نابودی مقاومت می‌اندیشند و مقاومت را هدف قرار داده و می‌دهند همچون گذشته ناامید خواهند شد.

تندروترین صهیونیست‌ها بر ممانعت از وقوع هر جنگی با لبنان بیم دارند

نصر الله تاکید کرد: حتی تندروترین صهیونیست‌ها بر ممانعت از وقوع هر جنگی با لبنان بیم دارند و از آن دوری می‌کنند و می‌گویند تنها زمانی‌که هیچ گزینه دیگری وجود نداشته باشد این گزینه قابل بررسی است. آنها می‌دانند در لبنان قدرتی است که اگر مثلث طلایی برابر آنها قرار گیرد هزینه جنگ برای آنها بسیار زیاد خواهد بود. آنها از هزینه‌های حتمی این جنگ و پیروزی احتمالی و غیر حتمی سخن می‌گویند.

نصر الله عنوان داشت: تروریسم یعنی آمریکا و اسرائیل و گروه‌هایی که آنها مدیریت می‌کنند. آنها می‌گویند حزب الله قدرت تخریب کننده و خطرناک است ولی واقعیت این است که حزب‌الله علیه طرح‌های اسرائیل قدرت تخریب‌کننده و خطرناک است.

ترامپ آگاهی سیاسی ندارد

وی در واکنش به سخنان اخیر رئیس‌جمهوری آمریکا گفت: سخنان ترامپ درباره اینکه آمریکا و لبنان شریک در جنگ علیه تروریسم هستند نشان‌دهنده ناآگاهی سیاسی او است چراکه حزب‌الله در دولت لبنان حضور دارد.

امریکا از تروریسم در سوریه و عراق حمایت مالی کرده است

نصرالله متذکر شد: ترامپ نمی‌دانست دولت لبنان در جنگ علیه داعش وارد نشده؛ این آمریکا است که تروریسم را به وجود آورده و ترامپ به این مساله در جریان کمپین انتخاباتی‌اش تاکید کرد. این کشور از تروریسم در سوریه و عراق حمایت مالی کرده است.

اسرائیل حتی از درختکاری در مرزهای مشترک می‌ترسد

دبیرکل‌حزب‌الله لبنان در ادامه خاطرنشان کرد: اگر ما به خودی خود نیرومند باشیم در خارج نیز قدرتمند خواهیم بود. میزان تجهیزات نظامی مهم نیست بلکه فکر و روح و اراده و عزت ما مهم است. ما باید از درون خود شروع کنیم. دوره‌ای که اسرائیل تهدید کرده و به تهدیدات خود عمل کند به پایان رسیده است. اسرائیل حتی از درختکاری در مرزهای مشترک می‌ترسد و به سازمان ملل شکایت می‌کند.‌ ای مردم لبنان در تمام خاک کشور درخت بکارید. این کار از لحاظ امنیتی و نظامی کشور را محافظت می‌کند.

نصر الله در ادامه با اشاره به پیروزی در عرسال عنوان کرد: درباره پیروزی در نبرد ارتفاعات عرسال و فلیطه باید بگویم این پیروزی‌ها در راستای پیروزی جنگ تموز بود و این پیروزی‌ها بیشتر از همه اسرائیل را ناراحت کرد.

منتظر تصمیم فرماندهی ارتش لبنان هستیم

دبیرکل‌حزب‌الله افزود: به محض استقرار نیروهای نظامی لبنان در ارتفاعات عرسال این منطقه از حضور نیروهای حزب‌الله خالی خواهد شد. ما منتظر تصمیم فرماندهی ارتش لبنان درباره آغاز پاکسازی ارتفاعات لبنان از داعش هستیم. ارتش لبنان در مناطق باقی‌ مانده از ارتفاعات عرسال بعد از عقب‌نشینی نیروهای «سرایا اهل الشام» مستقر خواهد شد.

در شرف پیروزی قاطع برابر تروریست‌ها هستیم

نصرالله عنوان کرد: ما در شرف یک پیروزی قاطع برابر تروریست‌ها هستیم. حل و فصل مساله داعش در لبنان و سوریه به زمان نیاز دارد. خطاب به برخی از گروه‌های لبنانی می‌گویم که طرحی‌‌که شما به آن دل بسته‌اید شکست خورده و یا در حال شکست خوردن است و شما هیچ تاثیری بر اوضاع جاری در سوریه ندارید. داعش در سوریه و عراق به پایان خواهد رسید و این مساله حتمی است. خود آمریکایی‌ها به شکست گروه‌های مسلح که به آنها دل‌ خوش کرده بودند اعتراف کردند.

باید حساب و کتاب‌های شخصی را کنار گذاشت

وی افزود: نیاز لبنان به سوریه بیشتر از نیاز این کشور به ماست. به نفع ما است که با سوریه به تفاهم برسیم. ما باید منافع لبنان را در اولویت قرار دهیم. به نفع ما است که مرز‌ها میان لبنان و سوریه باز باشد تا تمام مسائل بررسی شود. خطاب به برخی گروه‌های لبنانی می‌گویم ما لبنانی‌ها همگی به ارتباط با سوریه نیاز داریم. حساب و کتاب‌های شخصی خود را کنار بگذارید چراکه سوریه تنها همسایه ما است.

یمن با فاجعه انسانی خطرناکی روبروست

سید حسن نصرالله با اشاره به مساله یمن افزود: تمام جهان باید خواستار توقف تجاوز علیه یمن بوده و به وظیفه خود در این رابطه عمل کنند. یمن با یک فاجعه انسانی خطرناک ناشی از جنگ و محاصره توسط آمریکا و عربستان مواجه شده است. تمامی کسانی که در قبال این جنایت‌ها سکوت کرده‌اند مسئول این تجاوز وحشیانه هستند.

جنگ و محاصره علیه یمن باید پایان یابد

وی تاکید کرد: جنگ و محاصره علیه یمن باید پایان یافته و از راهکار سیاسی برای حل مساله یمن استفاده شود. کشورهای جهان وکشورهای عربی و اسلامی باید برعلیه این تجاوز فریاد خود را بلند کنند.

نصرالله در پایان با ذکر یاد و نام امام موسی صدر و یارانش خاطرنشان کرد: وی فرهنگ مقاومت و هم‌زیستی مسالمت‌آمیز را میان مردم نهادینه کرده و همگان باید راه ایشان را ادامه دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز