خبرگزاری کار ایران

آقای حمید درخشان الان یاد بی‌پولی افتادید؟ (گزارش ویژه)

asdasd
کد خبر : ۵۲۳۱۵۴

حتی اگر حافظه‌مان یاری نکند اما آنچه که پیش‌تر از زبان مربیان مطرح شده، در فضای مجازی آرشیو شده و به ثبت رسیده است.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، علی کریمی از روزی مسوولیت فنی تیم نفت را برعهده گرفت تا روزی که عطای ماندن را به لقایش بخشید همه دغدغه و نگرانی‌اش پرداخت شدن مطالبات بازیکنان و کادر فنی قبلی و نفرات جدید بود. کریمی می‌گفت: «مهم‌ترین دغدغه من همان مسائل مالی بازیکنان فصل گذشته و بازیکنان جدید، کادر فنی، پزشکی و تدارکات است. قطعا همانطور که ما می‌خواهیم بازیکنان به صورت منظم و جدی در تمرینات حاضر باشند، امیدوارم مجبور به اتخاذ تصمیم جدیدی نشوم.»  

همانطور که پیش بینی می‌شد هر چه زمان جلوتر می‌رفت هیچ اتفاق جدیدی برای تیم نفت نمی‌افتاد. کریمی هم عنوان کرده بود که به هر قیمتی حاضر به ماندن نیست: « متأسفانه آن همدلی و آن یکدست بودن را در تیم بیرونی باشگاه نفت نمی‌بینم و به همین دلیل چند روز قبل هم گفتم که امیدوارم مجبور به اتخاذ تصمیم جدیدی نشوم اما از آن روز تا به حال نه تنها اتفاق جدیدی نیفتاده بلکه به نظر می‌رسد برای مسوولان باشگاه سرنوشت تیم هیچ اهمیتی ندارد، چرا که اگر غیر از این بود، حداقل باید وضعیت قرارداد بازیکنان نهایی می‌شد. قبلاً هم گفته‌ام به هر قیمتی حاضر به کار کردن نیستم. من نمی‌توانم به شخصه در تیمی کار کنم که حق و حقوق کسانی که قبلا در آن تلاش کرده بودند، چه بازیکن و چه کادرفنی و دیگران پرداخت نشود. آه و نفرین کسی پشت تیم باشد ضربه‌اش را تیم می‌بیند. حق و حقوق بازیکنان فعلی نیز باید پرداخت شود.»

 در نهایت هم جادوگر تصمیمش را عملی کرد و پای حرفش ایستاد تا بعدها مقابل شاگردانش قرار نگیرد. کریمی رفت تا بسیاری از بازیکنانی که در زمان حضورش با پیغام و پسغام‌های مختلف خواهان حضور در تیم نفت بودند در کمتر از چند ساعت بعد از جدایی قطعی کریمی خودشان را به باشگاه نفت و محل تمرین تیم برسانند. حمید درخشان آن روز‌ها جملاتش و شاید نگاهش به تیمی که مشکلات مالی عدیده‌ای دارد با امروز بسیار متفاوت بود. درخشان بعد از بازی سوپرجام که روی نیمکت هم ننشسته بود از کار کردن در شرایط سخت حرف می‌زد: « هدف من از حضور در نفت تهران، کمک به این تیم است. همه سختی‌های کار را می‌دانم و دوست دارم در این شرایط کار کنم و ان‌شاءا... نتایج خوبی بگیریم. ما مشکلات سختی را تحمل می‌کنیم و امیدوارم باشگاه کمک کند و تیم جوانی را راهی مسابقات کنیم. ما همیشه شرایط خوبی نداریم. من سابقه زیادی دارم. در شهرداری تبریز، داماش گیلان و پرسولیس بودم. زمانی به این تیم‌ها رفتم که بحران داشتند. برخی از مربیان اهل ریسک هستند و بعضی اهل احتیاط.»

 هر چه زمان به جلو می‌رفت صحبت‌های درخشان شنیدنی‌تر می‌شد. او قبل از بازی با سپیدرود اینطور گفت: « فوتبال برای ما مربیان ریسک است. اگر قرار باشد در خانه بنشینیم و بیایند و بگویند مسوولیت فلان تیم را بگیر که کاری نکرده‌ایم. باید جایی از زندگی ریسک کنیم. دوستان ساعت 11 صبح به در خانه من آمدند و آنجا گفتند که نفت نماینده ایران در آسیاست. آنها عنوان کردند که شاید نفت از لیگ ایران حذف شود اتفاقی نیفتد اما اگر از آسیا حذف شویم، اتفاقات زیادی رخ خواهد داد و شاید سهمیه ما در آسیا به خطر بیفتد. آقایان از من خواستند و من این ریسک را پذیرفتم و از این موضوع هم خوشحالم.»

 اما بعد از باخت به پرسپولیس در هفته سوم شرایط فرق و درخشان تهدید به کناره گیری کرد. او مدعی است که مسوولان باشگاه جواب تلفن‌هایش را نمی‌دهند در حالی که علی کریمی بارها پاسخ تلفن مسوولان باشگاه را نمی‌داد چون از او خواسته بودند که قراردادش را امضا کند اما کریمی تا مشکل مالی شاگردانش حل نمی‌شد که نشد حاضر به امضای قرارداد نبود.

در نهایت صدای اعتراض حمید درخشان بعد از یک ماه بلند شد: « بازیکنان به دلیل مشکلات مالی تمرین نکردند تا مسوولان باشگاه به وضعیت مالی‌شان رسیدگی کند. آنها به خاطر احترامی که برای من قایل بودند در تمرینات و مسابقات شرکت کردند. تا روشن نشدن شرایط مالی باشگاه در تمرینات شرکت نخواهیم کرد. مسوولان باشگاه باید هرچه زودتر به فکر حل مشکلات و دفاع از اعتبار باشگاه نفت باشند. بازیکنان تاکنون شرایط تیم نفت را درک کرده‌اند. مسوولان باشگاه را پیدا نمی‌کنیم و هر چه تماس می‌گیرم هیچ کس پاسخگو نیست.

 واقعا روزهای سختی را سپری می‌کنیم، با این شرایط ادامه کار سخت است. ما دوست داریم کار کنیم اما واقعا دارد شرایط برای ادامه همکاری غیر ممکن می‌شود. اگر مسوولان باشگاه ترتیب اثر ندهند مجبورم تصمیم دیگری بگیرم.»

حالا چند سوال: اول اینکه چرا مدیرعامل یا سخنگوی باشگاه در این باره اظهارنظر نمی‌کنند. چرا هیچ پاسخی به ادعاهای درخشان ندارند. دوم اینکه تیم نفت تهران با حامی مالی روی پیراهن مقابل پرسپولیس به میدان آمد. اگر این حامی مالی فقط برای یک بازی باشد که حتما پولش را نقدی یا چکی داده که در هر دو صورت باشگاه می‌تواند بر اساس آن بخش کمی از مطالبات بازیکنان را بدهد. اما سوال سوم چرا بعد از افشاگری بازیکن نفت تهران مبنی بر اینکه قراردادش دستکاری شده هیچ مسوولی چه در باشگاه و چه در فدراسیون پیگیر این موضوع نشد. حداقل مسوولان نفت باید درباره این یک مورد خاص و ویژه اظهارنظر می‌کردند. در واقع یا تکذیب می‌کردند یا توضیحی برای آن اتفاق ارائه می‌دادند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز