خبرگزاری کار ایران

ثبات در بازار گوشت قرمز

asdasd
کد خبر : ۵۲۲۹۳۶

در راستای جلوگیری از افزایش قیمت‌، گوشت قرمز وارداتی با کیفیت به استان اصفهان رسید

به گزارش ایلنا از اصفهان، علی اکبر نجفی مدیرکل شرکت پشتیبانی امور دام استان اصفهان در ارتباط با بازار گوشت قرمز و مرغ اظهار کرد: در راستای سیاست‌های تنظیم بازار گوشت قرمز و مرغ، شرکت پشتیبانی امور دام در جهت رفاه حال عموم مردم اقدام به برنامه‌ریزی و هماهنگی جهت واردات این دو محصول پروتئینی نموده و هیچ محدودیتی جهت عرضه در سطح کشور و استان وجود ندارد.

وی ادامه داد: وظایف سه گانه این شرکت، حمایت از تولید داخلی، تنظیم بازار مواد پروتئینی و نهاده‌های دامی و حفظ ذخایر استراتژیک کشور در پنج محصول گوشت قرمز، مرغ، ذرت، سویا و جو می‌باشد.

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان اصفهان تصریح کرد: به همین منظور با التهاب قیمت گوشت قرمز در طی روزهای اخیر با همکاری بخش خصوصی و تعامل با کمیته تنظیم بازار استان، واردات گوشت قرمز از آسیای میانه( ارمنستان و گرجستان) به استان اصفهان انجام شده است.

وی افزود: گوشت قرمز وارداتی که معمولا از کشورهایی مانند استرالیا، روسیه و بخشی از آسیای میانه به ایران فرستاده می‌شود همگی زیر نظر شرکت پشتیبانی امور دام و با نظارت ستاد تنظیم بازارعرضه می‌گردد. آقای مهندس نجفی تاکید کرد: گوشت وارداتی کاملا قابل ردیابی بوده و می‌توان تا شبکه‌های مویرگی و کوچک‌ترین فروشگاه‌ها آن را دنبال کرد، سازمان حمایت از مصرف کننده و تولیدکنندگان و همچنین سازمان تعزیرات حکومتی نیز بر این موضوع نظارت دارند. گوشت وارداتی فقط به منظور تنظیم بازار داخلی بوده و از این چرخه نبایستی خارج گردد.

وی با اعلام اینکه روزانه بین 80 تا 100 تن گوشت قرمز گوسفندی لاشه‌ای وارد کشور می‌شود، گفت: این گوشت‌ها با قیمت 32 هزار تومان برای مصرف‌کننده در استان اصفهان عرضه می‌شوند.

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان اصفهان در پایان تصریح کرد: از اواسط تیرماه تاکنون بیش از پنج هزار لاشه در فروشگاه‌های کوثر، شرکت‌های تعاونی مصرف و اتحادیه صنف گوشت قرمز توزیع و به دست مردم رسیده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز