خبرگزاری کار ایران

اتحادیه آمریکای لاتین، تهدید نظامی ترامپ علیه ونزوئلا را محکوم کرد

asdasd
کد خبر : ۵۲۲۸۲۳

اتحادیه کشورهای آمریکای لاتین تهدیدهای نظامی رئیس‌جمهوری آمریکا و احتمال مداخله نظامی در ونزوئلا را محکوم کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، کشورهای آمریکای لاتین که در ماه‌های اخیر به شدت از «نیکلاس مادورو» انتقاد می‌کردند، در مقابل تهدید «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا برای مداخله نظامی در ونزوئلا موضع گرفته و آن را محکوم کردند. 

 «خورخه آرزا»، وزیر خارجه ونزوئلا، روز گذشته -شنبه- از کشورهای آمریکای لاتین خواسته است در برابر تهدیدهای ترامپ از ونزوئلا حمایت کنند. 

وی از اقدام‌های دولت‌های مختلف جهان و همچنین کشورهای آمریکای لاتین برای همبستگی با ونزوئلا و مخالفت با زورگویی آمریکا تشکر کرد. 

وزیر خارجه ونزوئلا همچنین تصریح کرد که حتی برخی از کشورهایی که مواضع کاملا متناقضی با حاکمیت و استقلال ونزوئلا داشتند، نیز گفته‌های ترامپ را رد کردند. 

 دولت پرو که از سرسخت‌ترین منتقدان مادورو به شمار می‌رود هم تهدید نظامی ترامپ را مورد انتقاد قرار داد و اعلام کرد که این اظهارات خلاف اصول سازمان ملل متحد است.

مکزیک و کلمبیا هم بیانیه‌هایی در رد اظهارات رئیس‌جمهوری آمریکا صادر کردند. 

اتحادیه کشورهای آمریکای لاتین (مرکوسور) که شامل کشورهای آرژانتین، برزیل، پاراگوئه و اروگوئه است نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که با استفاده از قدرت نظامی علیه ونزوئلا مخالف است.

این اتحادیه ماه گذشته میلادی عضویت ونزوئلا در مرکوسور را معلق کرده بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز