خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران هشدار داد:

ادامه وضعیت خطر در استان‌ استان گلستان تا فردا

asdasd
کد خبر : ۵۲۲۵۰۹

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران نسبت به ادامه سیلاب و وضعیت خطر در استان‌ استان گلستان تا فردا (یکشنبه) هشدار داد.

به‌گزارش ایلنا، محمد حاج‌رسولیها در جمع مدیران ارشد آب کشور در خصوص سیلاب‌های اخیر در شمال و شمال‌شرق کشور گفت: از روز پنجشنبه گذشته درباره بارش‌های منجر به سیل به ستادهای بحران در 4 استان خراسان شمالی، رضوی، گلستان و گیلان هشدارهای لازم داده شده و در شرکت‌های آب منطقه‌ای این استان‌ها ستاد مدیریت بحران تشکیل شد.

وی با بیان اینکه بارش‌ها از بامداد جمعه در 4 استان آغاز شد، ادامه داد: پیش‌بینی ما این است که وضعیت بحرانی تا روز یکشنبه ادامه یابد، چرا که بخشی از سیلاب تا فردا از سرشاخه‌های اصلی به دشت‌های پایین دست خواهد رسید.

حاج‌رسولیها با بیان اینکه حداکثر میزان بارش‌ها در استان گیلان بوده است، گفت: در بخش‌هایی از این استان 70 تا 80 میلی‌متر بارندگی ثبت شده است، ولی حادثه‌ جدی در این استان نداشته‌ایم.

وی ادامه داد: در استان‌های گلستان و خراسان شمالی حدود 20 تا 30 میلی‌متر بارندگی گزارش شده است، ولی شدت این بارش‌ها بسیار زیاد بوده در کمتر از 5 دقیقه، حدود میلی‌متر بارش ثبت شده است.

حاج رسولیها با بیان اینکه تمامی حادثه‌های منجر به مرگ به دلیل اتراق مسافران در کنار رودخانه‌ها بوده است، ادامه داد: بیشترین تلفات انسانی این سیل در شهرستان کلات و درگز گزارش شده که در این شهرستان‌ها مسافران به دلیل تعطلات آخر هفته در کنار رودخانه اتراق کرده بودند.

وی با اشاره به ورودی سدها در این استان‌ها گفت: بیشترین ورودی در سد "شیرین دره" خراسان شمالی با دبی 310 مترمکعب در ثانیه گزارش شده و در ایستگاه سد "زرین گل" در گلستان نیز ورودی 230 مترمکعب در ثانیه گزارش شده است.

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران نسبت به جریان شدید سیلاب در مسیرسد "آلاگل" استان گلستان هشدار داد و افزود: پیش‌بینی ما این است که سیلابی به بزرگی 400 مترمکعب در ثانیه تا فردا به این سد برسد و بر این اساس باید پیش‌بینی لازم انجام شود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز