خبرگزاری کار ایران

فرماندار آستانه‌اشرفیه خبر داد

گیلان پیرترین استان کشور/ ضرورت سریع مناسب سازی محل تردد سالمندان و معلولان

asdasd
کد خبر : ۵۲۲۴۸۶

فرماندار آستانه‌اشرفیه از همه ادارات و نهادهای شهرستان درخواست کرد: طی یک‌زمان سه ماه اقدامات لازم را برای مناسب‌سازی راه و تردد سالمندان ، معلولان و جانبازان انجام دهند .

فرماندار آستانه‌اشرفیه در نشست شورای مناسب‌سازی شهرستان با توجه پیر شدن جمعیت کشور ، گیلان را از پیرترین استان‌های ایران نام برد.

رحیم حیدری  فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه بر ایجاد هماهنگی  لازم در ساخت‌وسازهای ادارات و نهادهای شهرستان و ضرورت تسهیل در تردد و مناسب‌سازی راه برای سالمندان،  معلولان  و جانبازان تأکید کرد.

وی بابیان اینکه ۱۱ میلیون از جمعیت ایران به‌نوعی معلول به‌حساب می‌آیند  افزود : ۴ در صد از این بخش دارای معلولیت شدید هستند.

فرماندار آستانه‌اشرفیه جانبازان جنگ تحمیلی را ازجمله افراد جامعه برشمرد  که وظیفه تکریم نسبت به آن‌ها باید مضاعف‌تر شود زیرا آنان به خاطر ملت ایران  جان خود را ایثار کردند و باید توجه بیشتری برای مناسب‌سازی تردد آنان انجام گیرد.

 حیدری  از همه ادارات و نهادهای شهرستان  درخواست کرد: طی یک‌زمان سه ماه اقدامات لازم را برای مناسب‌سازی راه و تردد سالمندان ، معلولین و جانبازان انجام دهند  و از شهرداری این شهرستان نیز درخواست کرد که نسبت به کوتاه کردن عرض پیاده‌رو خیابان  و ایجاد موانع برای عدم عبور و مرور موتورسیکلت و… تدابیر لازم را بیندیشد.

معاون فرمانداری آستانه‌اشرفیه در این نشست گفت:  همه ادارات مکلف‌اند مکان اداری را برای ناتوانان جسمی و معلولین مناسب‌سازی کنند.

اسماعیل درویش  بابیان اینکه متأسفانه نگاه ما به سالمندان ، یک نگاه بیمارگونه است افزود : سالمندان ذخیره تجربه‌اند و باید از دانش و خرد آن‌ها استفاده کرد .

در این نشست هریک از ادارات تابعه شهرستان گزارشی را از اقدامات انجام داده‌شده به اعضا شورای ارائه دادند و مقر رشد طی سه ماه آینده طی نشستی اقدامات انجام‌شده موردبررسی قرار گیرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز