خبرگزاری کار ایران

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت استان البرز:

حامی وزیر مبتکر و آگاه پیشنهادی صنعت ،‌معدن و تجارت هستیم

asdasd
کد خبر : ۵۲۲۴۰۹

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت استان البرز گفت: وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت بسیار مبتکر و آگاه هستند و باید حامی ایشان باشیم.

به گزارش ایلنا به نقل از شاتا احمد زارعی، درباره انتظارات از وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت گفت: اصلی‌ترین مشکلات و چالش هایی که برای واحدهای تولیدی وجود دارد مربوط به مشکلات بیمه و دارایی و نظام بانکی است. از این رو به هر میزان که بتوان این ناهماهنگی‌های این بخش‌ها را برای واحدهای صنعتی و تولیدی مرتفع کنیم بهتر می‌توانیم به گشایش سیستم تولیدی خوش بین باشیم.

 زارعی افزود: باید توجه کنیم که تولیدات ما تنها برای مصرف داخلی نباید جوابگو باشد به این معنی که نیاز مصرف داخلی هموار شده و باید صادرات محصولات در برنامه باشد.

وی اضافه کرد : به دلیل فرسودگی ماشین آلات تولید و لزوم بازسازی و نوسازی ماشین آلات و هزینه‌های بالای تولید محصولات داخلی ما قابل رقابت با مشابه خارجی نیست. از این رو باید به روز رسانی و نوسازی صنایع در دستور کار قرار گیرد. حتی در سرمایه‌گذاری هایی که می‌شود باید اهمیت ورود به بازار رقابتی در اولویت قرار گیرد.

 رییس خانه صنعت، معدن و تجارت استان البرز تاکید کرد: باید به سرمایه گذاری‌های ثابت و بروزرسانی فناوری تولیدی توجه ویژه شود. بدیهی است که بی‌توجهی به این دو موضوع نمی‌تواند تکمیل‌کننده ظرفیت تولیدی و صادراتی باشد.

زارعی با اشاره به اصل رونق صنعتی گفت: باید به فکر فناوری روز باشیم تا از فرسودگی صنعتی رها شویم. در این راستا باید چند اصل اقتصاد مقاومتی، عدالت اجتماعی، اصل ۴۴ قانون اساسی همراه با تولید فناورانه مدنظر قرار گیرد تا اشتغالزایی مورد نظر محقق شود.

وی یادآور شد : استان البرز با وجود مساحت کم، ظرفیت‌های عظیمی در بخش‌های صنعت، کشاورزی و علم و فناوری دارد که هر کدام می‌تواند زمینه‌ای مناسب برای جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی باشد. به طوری که در ۵ سالی که از تشکیل استان می‌گذرد، با وجود تحریم ها، قوام مدیریتی در بهبود شرایط کسب و کار را شاهد بوده‌ایم.

زارعی افزود : خوشبختانه دستگاه‌های اجرایی در این استان نیز شرایط را برای ایجاد تجارت آسان برای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی فراهم کرده اند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز