خبرگزاری کار ایران

فرماندار شهرستان گتوند:

خبرنگاران می توانند مسئولان کم کار را به چالش بکشانند

asdasd
کد خبر : ۵۲۲۳۹۳

فرماندار شهرستان گتوند به نقش خبرنگاران در پیگیری مطالبات مردم اشاره کرد و گفت: خبرنگار کسی است که با استفاده از تجربیات خود می تواند مسئولان کم کار را به چالش بکشاند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان و به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ  ارشاد اسلامی شهرستان گتوند، علی غریبوند در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار در این شهرستان، اظهار کرد: همه می دانید رسانه یکی از ارکان های دموکراسی است و بیشتر از شکل سنتی به شکل مدرن یا فضای مجازی تبدیل شده است  و بیشتر مردم مطالعه یا خبر رو بصورت مدرن و شبکه های جهانی(اینترنت) نگاه می کنند  و کمتر از شکل سنتی استفاده می شود.

غریبوند افزود: اولین ویژگی خبرنگار استعداد و زوق خبرنگاری است و یک خبرنگار می بایست مطالبه نگر باشد و در محل وقوع خبر حضور داشته باشد و خبر تهیه و منتشر نمایند و از نقل و قول ها دوری کند.

وی افزود: تاکنون به جز یک یا دو خبرنگار هیچگونه خبرنگاری در سطح شهرستان که مشکلات مردم را به مسئولان انعکاس دهند و یا بالعکس مشاهده نشده است.

فرماندار شهرستان گتوند به نقش خبرنگاران در پیگیری مطالبات مردم اشاره کرد و  گفت:خبرنگارکسی است که با استفاده از تجربیات خود میتواند مسئولان کم کار را به چالش بکشاند.

خدری غریبوند افزود: خبرنگار می بایست خبر را از منبع خبری یعنی مسئول آن اداره تهیه و به مردم انعکاس دهد.

فرماندار گتوند بیان داشت : انتظار داریم که شما خبرنگاران و اصحاب رسانه فعال تر باشید و انتظار داریم شما خبرنگاران سعی کنید جامعه نگر باشید و از خبر های منطقه ای یا محلی و برای شهرستان دوری کنید و از موضوعاتی که باعث حاشیه سازی برای مردم می شود، پرهیز نمایید.

پرویز رضایی معاون فرماندار شهرستان گتوند نیز در این جلسه ضمن تبریک به مناسبت روز خبرنگار و قدردانی از رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی گتوند برای تشکیل این جلسه افزود: یک خبرنگار می بایست صداقت ،شفافیت و سرعت را سرلوحه خود قرار دهد و موجب شود که مخاطب را به خود جذب کند و مطالبات فرهنگی هنری ، سیاسی و اجتماعی مردم را به گوش مسئولین برسانند و از جهت دهی و سودهی جریانات پرهیز کند.

پرویز رضایی افزود: در برخی خبر ها بصورت استثنا مشاهده شده  دارای سمت وسوی سیاسی است و بعضاً غرضی در میان است که این چنین مسائل باعث دلسردی مسئولان آن حوزه و یا شهرستان شود.

وی افزود: یک خبرنگار باید اشرافیت لازم را داشته باشد و محدودیت های اعتبارات ادارات را بپذیرد و یک جانبه قضاوت نکند.

گفتنی است، برخی از خبرنگاران به ارائه دیدگاه های خود پرداختند و در پایان این مراسم هدایایی به رسم یادبود به خبرنگاران و اصحاب رسانه اهدا شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز