خبرگزاری کار ایران

معاون مرکز پزشکی حج جمعیت هلال احمر اعلام کرد:

ایجاد «تونل سرد» برای جلوگیری از گرمازدگی حجاج ایرانی

asdasd
کد خبر : ۵۲۲۳۶۴

معاون مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر از آمادگی و تدارک نیروهای مرکز پزشکی حج و زیارت در طول مسیر حرکت زائران در عرفات و منا خبرداد و گفت: برای درمان بیمارانی که دچار گرما زدگی شوند با کمک متخصصان ایرانی «تونل سرد» پیش‌بینی و آماده شده است.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید علی قاضی عسکر‌؛ نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت امروز از بخشهای مختلف مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در مدینه منوره بازدید کرد.

در این بازدید سید علی مرعشی؛ رئیس و پیر‌حسین کولیوند معاون مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر توضیحات لازم را در مورد بخشهای مختلف این بیمارستان که به تازگی راه‌اندازی شده است ارائه کردند.

سرپرست حجاج ایرانی در بازدید از بخشهای مختلف مرکز پزشکی حج و زیارت، از نزدیک با کادر درمانی این مرکز گفت‌وگو کرد و حضور کادر درمانی ایرانی در مدینه منوره و مکه مکرمه را موجب آرامش خاطر زائران حج تمتع دانست.

در این بازدید پیر حسین کولیوند از راه‌اندازی دستگاه‌ها و تجهیزات مرکز پزشکی حج و زیارت در مدینه منوره بعد از توقف دو ساله توسط متخصصان مهندسی پزشکی کشورمان گزارشی ارائه کرد و سید علی مرعشی نیز در جریان این دیدار اظهار کرد: تاکنون پنج زائر ایرانی برای مداوا بستری شده‌اند که سه نفر از آن‌ها درمان و ترخیص شدند و دو زائر دیگر نیز در بیمارستان سعودی تحت مداوا هستند که به‌زودی به کاروانهای خود می‌پیوندند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قاضی عسکر همچنین از تعداد مراجعان به مرکز پزشکی حج و زیارت پرسشهایی انجام داد که خانم وسکویی؛ رئیس بخش پرستاری بیمارستان مدینه اظهار کرد: تعداد مراجعان نسبت به سال ۹۴ کمتر است و هم اکنون بیماری در بیمارستان بستری نیست.

سرپرست حجاج ایرانی همچنین در بازدید از انبار دارو، داروخانه و دوازده بخش فعال مرکز پزشکی حج و زیارت از تلاش دست اندرکاران این مرکز و اقدامات صورت گرفته برای راه‌اندازی آن درمدت ۲۴ ساعت تقدیر کرد و گفت: تجارب هر سال باید ثبت و در سالهای بعد هم استفاده شود.

محمد رضا صادقیان؛ چشم پزشک نیز در گفت‌وگو با نماینده ولی فقیه به تعداد اندک بیماران اشاره کرد و سرپرست حجاج ایرانی نیز گفت: آمار‌ها نشان می‌دهد که میانگین سنی زائران امسال نسبت به سال ۹۴ پائین‌تر است و در بازدید از کاروان‌ها نیز احساس می‌شود وضعیت سلامت و جسمی زائران نسبت به سال گذشته بهتر است.

مهری رایکا؛ متخصص زنان نیز در جریان این بازدید اظهار کرد: برخلاف تبلیغات ماههای اخیر در شبکه‌های اجتماعی، فضای آرامی را در مدینه منوره شاهد هستیم و زائران به‌راحتی مشغول زیارت و اعمال عبادی هستند.

نشست سرپرست زائران ایرانی خانه خدا و رئیس سازمان حج و زیارت با دست اندرکاران اجرایی و پزشکی حج در مدینه منوره از دیگر برنامه‌های این بازدید بود.

در این نشست معاون مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر با بیان ویژگیهای طرح مدیریت بحران از تشکیل مرکز هدایت عملیات در ستاد و مناطق یک و دو در مدینه و همچنین سامانه فرماندهی در مجموعه‌ها و تیم امدادی کاروان خبرداد و گفت: خوشبختانه نیرو‌ها آموزش دیده‌اند و تدابیر لازم برای امداد‌رسانی در حوادث احتمالی به‌ویژه در ایام تشریق پیش‌بینی شده است.

سرپرست حجاج ایرانی نیز خدمات‌رسانی به زائران در مشاعر و اطلاع‌رسانی در مورد گرمازدگی را مهم خواند و رئیس سازمان حج و زیارت هم در این باره توضیح داد: مدیران کاروان‌ها درباره نحوه اعزام و اسکان زائران در منا و عرفات توجیه شده‌اند و تاکید شده با توجه به گرمی هوا، زائران به جز برای انجام اعمال از چادرهای خود خارج نشوند.

پیر حسین کولیوند هم در ادامه به آمادگی و تدارک نیروهای مرکز پزشکی حج و زیارت در طول مسیر حرکت زائران در عرفات و منا اشاره کرد و گفت: برای درمان بیمارانی که دچار گرما زدگی شوند با کمک متخصصان ایرانی تونل سرد پیش‌بینی و آماده شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز