خبرگزاری کار ایران

در بازدید سینماگران از موزه پزشکی مطرح شد؛

امیدواریم پیوند حوزه هنر و سلامت بیشتر شود

asdasd
کد خبر : ۵۲۲۲۹۰

سومین همگردی سینما و سلامت با حضور جمعی از پزشکان، فیلمسازان، مستندسازان و دانشجویان در آستانه برگزاری دومین جشنواره فیلم سلامت در موزه ملی تاریخ علوم پزشکی ایران برگزار شد.

به گزارش ایلنا، در این مراسم، فیلم مستند «لسان الحکما» به کارگردانی فرید میرخانی و تهیه‌کنندگی اسماعیل میهن دوست نمایش داده شد.

مهدی قربان‌پور مدیر اجرایی دومین جشنواره ملی فیلم سلامت پیش از نمایش این اثر درباره تعداد آثار و برخی برنامه‌های این دوره از جشنواره توضیح داد و گفت: امسال ۵۳۴ عنوان فیلم در جشنواره شرکت دارند که از این میان ۲۰ فیلم بلند سینمایی، ۴۴ فیلم مستند و ۳۸ فیلم دانشجویی در جشنواره نمایش داده خواهد شد. همچنین تعداد ۲۷ برنامه تلویزیونی نیز در جشنواره فیلم سلامت با یکدیگر رقابت می‌کنند که به دلیل پخش قبلی از تلویزیون، در طول جشنواره نمایش نخواهند داشت.

وی افزود: همگردی‌های سینما و سلامت عنوان برنامه‌هایی است که تاکنون با استقبال خوبی از سوی فیلمسازان رو به رو شده است. این همگردی‌ها از انجمن اهدای عضو ایران با حضور مستند سازان و چهره‌های شاخص هنری آغاز شد. دومین برنامه نیز در انجمن اوتیسم ایران برگزار شد و در فاصله اندک تا آغاز دومین جشنواره ملی فیلم سلامت، امروز در موزه ملی تاریخ علوم پزشکی ایران هستیم که جا دارد از مدیریت موزه و تمام هنرمندان حاضر در این رویداد تشکر کنیم.

حمیدرضا نمازی، مدیر موزه ملی تاریخ علوم پزشکی ایران نیز گفت: آرزو می‌کنم پیوند بین دو حوزه هنر و سلامت روز به روز بیشتر شود و همانطور که رمان‌های پزشکی و سایر فرآورده‌های هنری در این زمینه در گوشه و کنار جهان توانستند فاصله میان پزشکان و مردم را بردارند، در حوزه فیلمسازی نیز چنین اتفاقی رخ دهد تا اهالی طب و سینما به هم نزدیک‌تر شوند.

وی ادامه داد: موزه ملی تاریخ علوم پزشکی ایران بزرگ‌ترین و اولین موزه تاریخ پزشکی در خاورمیانه است و منطقه‌ای که موزه در آن واقع شده، پیش از این خانه امیرکبیر بوده است و وجه تسمیه این محله به نام امیرآباد نیز اساسا به همین دلیل بوده است.

 اسماعیل میهن دوست، تهیه کننده فیلم مستند «لسان الحکما» با محوریت موضوع تاریخچه چشم پزشکی، درباره این فیلم توضیح داد: به دلیل اینکه در زمینه چشم پزشکی تخصص ندارم، دست کم تلاش کردم در جنبه‌های غیرپزشکی به کارگردان اثر کمک کنم. همچنین اگر فرصتی باشد تمایل دارم درباره رابطه مقوله‌های مختلف سلامت و سینما مفصل صحبت کنم.

فرید میرخانی کارگردان این اثر نیز بیان کرد: چشم پزشکی اولین کرسی پزشکی در ایران با قدمتی ۵ هزار ساله است و سابقه آن به شهر سوخته برمیگردد.

وی افزود: شاید همه ما نام پروفسور شمس و سابقه ۴ نسل خدمت به چشم پزشکی در بین خانواده‌های او را شنیده باشیم. من دوست داشتم به این سابقه بپردازم.

دومین جشنواره ملی فیلم سلامت یکم تا پنجم شهریور ماه امسال در تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز