خبرگزاری کار ایران

طرح سه ضلعی آمریکا علیه ایران

asdasd
کد خبر : ۵۲۲۲۷۰

آمریکایی‌ها خوب می‌دانند در صورت کوچکترین تحرک نظامی خود، رژیم صهیونیستی و یا هر یک از ایادی منطقه‌ای آنها، انواع موشک‌های زمین به زمین، زمین به هوا و زمین به دریای ایران چه جهنمی را برای آنها پدید خواهد آورد.

«مهدی فضائلی» تحلیلگر مسائل سیاسی در یادداشتی که در روزنامه صبح نو، نوشت: دور تازه‌ای از اعمال خصومت آمریکا علیه کشورمان آغاز شده است. تفاوت این دور تازه که چندان هم تازه نیست، فقط در ادبیات و اعلامی کردن این دشمنی است وگرنه در اصل و اعمال دشمنی، دولت‌ها و روسای جمهور ادوار مختلف آمریکا اصطلاحا” سر و ته یک کرباسند!

از مجموع اظهارات و مواضع مقامات آمریکا چنین برمی‌آید که دولتمردان جدید آمریکا یک طراحی سه ضلعی را علیه کشورمان در سر پرورانده و در حال پیگیری آن هستند.

ضلع اول این مثلث خصومت‌ورزی، کاهش قدرت دفاعی ایران با تمرکز بر توان موشکی است.

آمریکایی‌ها به خوبی بر قدرت بازدارندگی ایران که بخش مهمی از آن در قدرت ساخت، نگهداری و پرتاب موشک نهفته است، واقفند.

آمریکایی‌ها خوب می‌دانند در صورت کوچکترین تحرک نظامی خود، رژیم صهیونیستی و یا هر یک از ایادی منطقه‌ای آنها، انواع موشک‌های زمین به زمین، زمین به هوا و زمین به دریای ایران چه جهنمی را برای آنها پدید خواهد آورد و میزان ضربه‌پذیری آنها از این توان چقدر بالاست.

آنها همچنین خوب می‌دانند که این توان اولا” کاملا” بومی و متکی بر توان فنی و انسانی داخلی است، ثانیا” در حد انبوه آماده بهره‌برداری است و ثالثا” ارتقای آن کاملا” امکان‌پذیر است و در صورت هرگونه تحریکی ممکن است این ارتقاء محقق شود!

همین نگرانی‌ها موجب شد که از سال‌ها پیش اولا” به فکر شناسایی کامل این توانمندی حتی در پوشش بازرسی‌های هسته‌ای برآیند و ثانیا” به دنبال از بین بردن و یا حداقل محدود کردن آن باشند.

تصور کنید ایران بدون قدرت بازدارندگی را در برابر دشمنان مجهز به انواع سلاح‌ها از خود آمریکا گرفته تا رژیم صهیونیستی و آل سعود!

دومین ضلع توطئه آمریکایی‌ها، کاهش یا از بین بردن نفوذ منطقه‌ای ایران است؛ همانی که بر جام منطقه‌ای خوانده می‌شود.

دشمنان انقلاب اسلامی هم به میزان نفوذ ایران اسلامی در منطقه پی برده‌اند و هم به اهمیت و نقش آن.

آنها امروز کاملا” متوجه عمق استراتژیک جمهوری اسلامی ایران شده‌اند و خوب می‌دانند تا ایران اسلامی از چنین سرمایه گرانبهایی برخوردار است، هم این سرمایه فزونی خواهد یافت،هم جبهه مقاومت هر روز مقاومتر می‌شود و هم ضریب امنیت ملی و ضربه‌ناپذیری ایران چندبرابر.

حزب‌الله لبنان، انصارالله یمن و حشدالشعبی عراق و سوریه نه فقط از لبنان و یمن و عراق و سوریه دفاع می کنند که اگر روزی خطری متوجه ایران اسلامی بشود سینه آنها نیز سپر بلای ایران خواهد شد؛ همانگونه که مدافعان حرم در کنار آنها ایثارگری و جهاد را به نمایش گذاشتند.

دشمنان انقلاب اسلامی در این صحنه، یک تصویر باشکوه دیگر و البته برای منافع نامشروع خود بس نگران کنند را مشاهده می‌کنند و آن شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی است!

سومین و به عبارتی مهمترین ضلع مثلث خصومت‌ورزی آمریکا علیه کشورمان، به اقدامات روانی و سیاسی در بعد داخلی ایران مربوط می‌شود.

آنها با تحریم، نفوذ و حمایت از مخالفین داخلی در صدد ناامید کردن مردم و تحریک آنها علیه نظام هستند.

دشمنان انقلاب اسلامی و مردم ایران خوب می‌دانند اگر نظام را از پشتوانه مردمی خود محروم کنند، دیگر نه موشک چندان به درد می‌خورد و نه نفوذ منطقه‌ای مشکل‌گشا خواهد بود.

البته این هم برای مردم ما روشن است که در چنین صورتی، پیش و بیش از همه خود مردم هستند که خسارت خواهند دید و برای اثبات این مدعی، نگاه به سوریه و برخی دیگر از کشورهای منطقه برایشان کافی است!

با توجه به آنچه گفته شد، نقش دولت و قوای دیگر و همچنین جریان‌های سیاسی دلسوز کشور بیشتر روشن می‌شود تا با خواندن دست دشمن، یکپارچه هم از توان دفاعی کشور مراقبت کنند، هم قدر نفوذ منطقه‌ای کشورمان را بدانند و هم اوضاع داخلی را سامان دهند.

همه و خصوصا” دولت دوازدهم باید هرچه بیشتر در جهت کارآمدی زیر مجموعه خود تلاش کنند.

همگی باید مراقب باشند در پازل دشمن عمل نکنند و با همدلی و پرهیز از چالش‌ها و دوقطبی‌های مضر، مردم را بیش از این خسته و دلسرد ننمایند.

ایران اسلامی به رغم همه مشکلات ریز و درشتی که با آن دست و پنجه نرم می‌کند، پر است از توفیقات و پیشرفت‌ها و فرصت‌ها و ظرفیت‌ها.

امید که بخصوص دولت دوازدهم بتواند پیشرفت‌ها را بیشتر و فرصت‌ها و ظرفیت‌های موجود را افزون بر گذشته بارور سازد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز